فعالیت‌های صنعت نفت مطابق با اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این که توسعه میدان‌های مشترک در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اولویت دارد، گفت: بخش نفت و گاز مطابق با اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، روز دوشنبه (دوم بهمن‌ماه) پس از پایان جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اجرای طرح‌های این ستاد در حوزه نفت و گاز گفت: با توجه به این‌که برای سال ۱۳۹۶ افزایش تولید میدان‌های مشترک برای میدان‌های یادآوران، یاران و آزادگان تا ۳۵۰ هزار بشکه هدف‌گذاری شده بود، خوشبختانه در این میدان‌ها توانستیم با ضرورتی که در تسریع در افزایش ظرفیت برداشت از این میدان‌ها بود از اهداف خود جلوتر برویم و این نگرانی که در تولید میدان‌های مشترک عقب بودیم، برطرف شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که برای توسعه میدان‌ها بیش از ۸ میلیارد دلار جذب سرمایه‌ صورت گرفته است، افزود: آنچه برای ما در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  اهمیت دارد، اولویت میدان‌های مشترک با کشورهای همسایه است.

نوبخت تصریح کرد: در میدان های مشترک غرب کارون از برنامه جلو هستیم و برنامه افزایش تولید نفت غرب کارون به 350 هزار بشکه در روز تا پایان سال ٩٦ نیز  محقق می شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، دیروز در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نفت چشمگیر است، گفت: دستاورد کشور در موضوع برداشت نفت و گاز از میدان‌های مشترک قابل توجه است و باید در اجرای طرح‌های مرتبط با این صنعت، سریع‌تر و جدی‌تر بود.

کد خبر 281005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =