ایران آماده فروش نفت به بلاروس در چارچوب توافق‌هاست

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به پیشنهاد وزیر صنایع جمهوری بلاروس برای گسترش همکاری‌های نفتی گفت: ایران آمادگی دارد در چارچوب توافق‌ها، نفت مورد نیاز بلاروس را تامین کند.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه) در دیدار با ویتالی ووک، وزیر صنایع جمهوری بلاروس با اشاره به دیدار خود با نخست‌وزیر بلاروس که چندی پیش در شهر سوچی روسیه انجام شد،‌ گفت: در این دیدار تاکید شد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری‌ها با بلاروس هیچ محدودیتی قائل نیست و در همه زمینه‌ها آماده همکاری است. 

وی با بیان این‌که جمهوری بلاروس در سیاست خارجی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد،‌ افزود: تهران و مینسک روابط دوجانبه و همکاری‌های مطلوبی دارند و تبادل هیئت‌ها و سفرهای مسئولان 2 کشور می‌تواند نقشی تعیین‌کننده‌ در توسعه مناسبات داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به پیشنهاد وزیر صنایع جمهوری بلاروس برای گسترش همکاری‌های نفتی 2 کشور تصریح کرد: ایران از حضور شرکت‌های بلاروس برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و همکاری‌های مشترک در این حوزه حمایت می‌کند.

جهانگیری از آمادگی ایران برای افزایش فروش نفت به بلاروس و تامین نیازهای نفتی این کشور خبرداد و اظهار کرد: در این زمینه لازم است توافق‌هایی درباره ساز‌وکار مبادلات مالی انجام شود و ایران آمادگی دارد در چارچوب این توافق، نفت مورد نیاز بلاروس را تامین کند.

وزیر صنایع جمهوری بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به همراهی یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی در سفر خود به تهران گفت: در این سفر در تلاش هستیم زمینه همکاری‌های 2 کشور را در بخش‌های مختلف فعال‌تر کنیم.

وی افزود: در این سفر، مذاکرات و توافق‌هایی با طرف ایرانی انجام دادیم تا زمینه‌های جدیدی برای همکاری‌های 2 کشور ایجاد شود و در همین چارچوب، نقشه راهی برای توسعه مبادلات تجاری تا سال ۲۰۲۰ تدوین خواهیم کرد.

کد خبر 281009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =