آلودگی هوا ربطی به کیفیت سوخت ندارد

این موضوع که 80 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت بی‎کیفیت است، کاملا غیرعلمی و رد شده است.

به گزارش شانا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم اکنون حدود 80 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که بیش از 40 میلیون لیتر آن استاندارد یورو 4 دارد.

سعید مداح مروج با بیان این‌که هم‌اکنون پالایشگاه اراک حدود 17 میلیون لیتر، پالایشگاه اصفهان 12 میلیون لیتر، پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود 12 میلیون لیتر و پالایشگاه تبریز حدود 800 هزار تا یک میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می‌کند، گفت: وزارت نفت براساس تکلیفی که دولت و سازمان محیط زیست تعیین کرده است، 8 کلانشهر و شهرهای اطراف آن را تحت پوشش بنزین یورو 4 قرار داده است.

وی با تاکید بر این‌که هر نوع سوخت فسیلی ضمن آزاد کردن انرژی، ایجاد آلودگی‌ نیز می‌کند، تصریح کرد: اگر بخواهیم آلودگی هوا کاهش یابد، نباید از بهبود عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ارتقای کیفی خودروها، بهبود فرهنگ عمومی، شرایط جوی و ... غافل شویم.

مروج اظهار کرد: بیش از 40 میلیون لیتر بنزین یورو 4 با مشخصات بنزن کمتر از یک درصد، آروماتیک کمتر از 35 درصد، گوگرد زیر 50 ppm و الفین زیر 18 درصد در کشور تولید می‎شود و قطعا این مقدار بنزین، آلودگی‌های مربوط به گوگرد، بنزن و حتی آلودگی‎های کربنی را به میزان زیادی کاهش داده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: تا زمانی که سوخت فسیلی به این اندازه در کشور مصرف شود، خودروها بی‌کیفیت باشند، به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بی‌توجهی شود، فرهنگ عمومی اصلاح نشود و شرایط جوی نامناسب در کشور وجود داشته باشد، آلودگی هوا اجتناب‎ناپذیر است.

کد خبر 281033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =