۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
  • کد خبر: 281088
سوخت‌رسانی پایدار در سراسر ایران

با توجه به استقرار سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط کشور فعال است، شاهد بارش شدید باران، برف و کاهش محسوس دمای هوا تا منفی 20 درجه در استان‌های مختلف خواهیم بود، کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور با همه امکانات در حال سوخت رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مجرد، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه درباره سوخت رسانی در این منطقه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و آمادگی پیشین، با بروز سرما و بارش برف و یخبندان در استان آذربایجان غربی، نظارت بر نحوه انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی و همچنین تامین، ذخیره‌سازی و توزیع سوخت فروشندگی‌ها به ویژه در روستاهای سخت‌گذر به طور مطلوب در حال اجراست.

وی با اشاره به بارش سنگین و مستمر برف در همه نقاط استان می‌افزاید: این شرکت برای تامین سوخت در شرایط بحرانی آمادگی کامل دارد و برف و یخبندان هم نمی‌تواند در سوخت‌رسانی به مناطق سخت‌گذر وقفه ایجاد کند.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، این شرکت افزون بر توزیع روزانه بیش از 8 میلیون لیتر سوخت در استان، بر اساس برنامه‌های ابلاغی از سوی مدیریت تامین و توزیع ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، وظیفه تامین و ارسال بخشی از سوخت مایع مصرفی نیروگاه‌های ارومیه و خوی را نیز بر عهده دارد.

آماده باش کامل منطقه گیلان

در استان گیلان نیز در پی اطلاعیه‌های اداره کل مدیریت بحران استانداری و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و با توجه به ورود سامانه بارشی، تمهیدات لازم برای تامین و توزیع سوخت در  این استان اندیشیده شده است.

علی اصغر عباسی، مدیر منطقه گیلان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این گفت: از چند روز پیش جلسه‌های داخلی مقابله با بحران در شرکت برگزار شد که خروجی آن آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل، جایگاه‌ها و مجاری توزیع سوخت استان برای شرایط اضطراری بود.

وی با اشاره به کاهش 10درجه‌ای دمای هوای گیلان در روزهای اخیر که با بارش برف در ارتفاعات شهرستان‌های رودبار، لاهیجان، دیلمان و رودسر همراه بوده است، اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و احتمال بارش برف در مرکز و شهرهای بزرگ استان،  برای عبور از بحران احتمالی کاملا آماده هستیم.

به گفته وی، همه رانندگان نفتکش‌ها موظف هستند تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ  همراه داشته باشند و از سالم بودن لاستیک‌ها مطمئن باشند.

همچنین حضور مداوم روسای نواحی نه‌گانه و سایر مسئولان شرکتی در محل کار، آمادگی تعمیرکاران مجاری عرضه در صورت بروز مشکل و آمادگی شرکت‌های پشتیبان سامانه هوشمند جایگاه‌های توزیع سوخت از مواردی است که مدیر منطقه گیلان بر آن  تاکید دارد.

در تأمین و توزیع سوخت نداریم هیچ مشکلی نداریم

سید محمود طاهری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس با بیان این‌که برای تامین سوخت در هر شرایطی آمادگی داریم، تاکید کرد: در غرب استان ۵۴ جایگاه عرضه سوخت فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰جایگاه تحت پوشش شرکت‌های صاحب نشان در امر سوخت‌رسانی مشارکت موثری خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران، هیچ مشکلی در تأمین سوخت این جایگاه‌ها نداریم.

طاهری گفت: ۸۲ دستگاه نفتکش جاده‌پیما در منطقه فعالیت دارند که رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها به منظور ارسال سوخت از ضرورت‌ها تلقی می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ب اتوجه به بارش برف در برخی از مناطق، سوخت مورد نیاز به موقع به مقصد خواهد رسید.

برگزاری نشست کمیته هماهنگی و مدیریت بحران در منطقه گلستان  

در همین حال، در پی برودت هوا در استان گلستان و احتمال افت فشار گاز، جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این منطقه برگزار شد.

حمید حبیبی، سرپرست شرکت ملی پخش منطقه گلستان ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همکاران به منظور سوخت‌رسانی و خدمت‌رسانی مطلوب به مصرف‌کنندگان، گفت: برای تامین انواع فرآورده‌های نفتی با مصارف خانگی، تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان این‌که منطقه گلستان ۳۰ مشترک نفت سفید دارد، اظهار می‌کند: در صورت افت فشار گاز و نیاز سایر خانوارها به نفت سفید، آمادگی تامین این فرآورده را داریم.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ذخیره سوخت در انبارهای گرگان و گنبد کاووس کافی است و سوخت‌رسانی شرایط مطلوبی دارد و ما برای ارائه خدمات مناسب  هیچ مشکلی نداریم.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ میلیون لیتر سوخت جایگزین (نفت‌گاز) تحویل نیروگاه برق علی‌آباد شده تا در صورت قطع احتمالی گاز،  در فعالیت نیروگاه اختلالی به وجود نیاید.

کد خبر 281088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =