۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
  • کد خبر: 281101
اطمینان از روند مطلوب تامین گاز در مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: با وصل شدن خط انتقال گاز 42 اینچ دامغان-نکا، مردم مازندران در روزهای برفی امسال با اطمینان خاطر از گاز استفاده می‌کنند.

جعفر احمدپور به خبرنگار شانا گفت: دمای این روزهای مازندران حدود منفی 3 درجه و حتی پایین‌تر است، اما در سردترین نقاط مازندران که آمل و بابل هستند، جریان گاز با فشار بیش از 550 PSI (پوند بر اینچ مربع)، در شبکه گاز شهری و روستایی برقرار بوده است. 

وی افزود: گازرسانی به تمامی جایگاه‌های سی.ان.جی، بخش خانگی، صنایع، تجاری، اماکن عمومی و دولتی در حد مطلوب انجام می‌شود و با این‌که بارش برف همچنان ادامه دارد، مازنی‌ها با افت یا قطع فشار گاز مواجه نیستند.

به گفته احمدپور، روز گذشته (یکشنبه 8 بهمن)، 22 میلیون و 300 هزار مترمکعب گاز در بخش خانگی، 2 میلیون و 774 هزار مترمکعب گاز در بخش صنعتی، یک میلیون و 908 هزار مترمکعب گاز در بخش تجاری و 984 هزار مترمکعب گاز در جایگاه‌های سی.ان.جی و نیز بیش از 230 هزار مترمکعب گاز در نیروگاه‌های مقیاس کوچک مازندران مصرف شده که این رقم در مجموع بیش از  28 میلیون مترمکعب است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران ادامه داد: مردم مازندران با توجه به زمستان‌های سختی که بدون گاز پشت سر گذاشته‌اند، همواره در فصل سرما نگران قطع گاز بودند، اما با اطمینان خاطری که امسال پس از احداث خط انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا به آنان داده شده، با آرامش و اطمینان بیشتری از گاز بهره‌مندند. این روزهای برفی و سرد زمستانی زمان مناسبی است تا مردم مازندران شاهد تحقق وعده‌های مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی گاز باشند.

احمدپور ادامه داد: رگلاتورهای گاز به صورت هوشمند عمل می‌کنند و در صورتی که گاز با فشار غیرمعمول یا بسیار بالایی در شبکه جریان یابد، خود رگلاتور اقدام به قطع گاز ورودی ساختمان می‌کند تا خطری مشترکان را تهدید نکند، همانطور که در فصل سرما و زمانی که میزان مصرف گاز به شدت افزایش می‌یابد نیز گاهی این اتفاق در رگلاتورها رخ می‌دهد و سپس به روال عادی باز می‌گردد.

وی با بیان این‌که تا پایان دولت دهم هزار و 566 روستا گازرسانی شده بود، اظهار کرد: با توجه به دستور دولت در سال ۹۵مبنی بر گازرسانی به تمام روستاهای دارای 20 خانوار و بیشتر، روند گازرسانی به مازندران نیز شتاب بیشتری گرفت تا جایی که اکنون با اضافه شدن 365 روستای دیگر،  هزار و 931 روستا گازرسانی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: مازندران 3 هزار و 600 روستا دارد که علاوه بر روستاهای گازرسانی شده، اکنون 503 روستا در حال گازرسانی است و مطالعه برای گازرسانی به 438 روستای دیگر نیز  در حال انجام است که با اضافه شدن آنها به شبکه، بیش از 96 درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. این رقم اکنون در بخش گازرسانی شهری 99 درصد است.

کد خبر 281101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =