ثبت 1800 درخواست امداد به خودروهای گرفتار در جاده‌های برفی

از ساعت 9 شنبه شب (هفتم بهمن) تاکنون 1800 تماس درخواست امداد به خودروهای گرفتار در جاده‌های برفی برای شماره 09627 به ثبت رسیده است.

فاطمه کاهی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به خبرنگار شانا گفت: در پی بارش برف سنگین و سردی هوا در تهران شماره 09627 برای امدادرسانی اعلام شد، درخواست‌ها شامل رسیدگی به کاهش فشار گاز که البته مقطعی بود و رسیدگی به خودروهای در راه مانده بوده است.

وی با بیان این‌که در سه روز گذشته 30 دستگاه سیار سوخت‌رسان به جاده‌های کشور اعزام شده است، ادامه داد: 10 دستگاه در اتوبان قم - تهران و بقیه در تهران، رباط کریم، قزوین و اتوبان کرج - تهران استقرار داشتند.

وی میانگین مصرف بنزین این سه روز (6، 7 و 8) در مناطق تهران، البرز، کردستان، گیلان، ارومیه، تبریز، میاندوآب، اردبیل، قزوین، زنجان، ساری، چالوس، گلستان و قم را که سرما و بارندگی بیشتری داشتند 34 میلیون و 500 هزار لیتر عنوان کرد و گفت: مصرف بنزین در این روزها افزایش نداشته است.

وی  مصرف نفت سفید این مناطق در این  سه روز را 3 میلیون و 45 هزار لیتر عنوان و اظهار کرد: چون امسال قطعی گاز نداشتیم، مصارف نفت سفید بیشتر در روستاهای فاقد گازکشی بوده است.

به گفته کاهی، نفت‌گاز مصرفی در مناطق یادشده در  این سه روز  525 میلیون و 546 هزار لیتر بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: کمیته‌های بحران همه مناطق شرکت ملی پخش و همچنین کمیته بحران ستاد این شرکت از چند روز قبل آماده مقابله با بحران بود.

وی تصریح کرد: موجودی همه انبارهای ما پایش شده و تکمیل بوده است و در مناطقی که هوا سرد بوده و بارش داشتند، بیشتر پایش شده است.

کد خبر 281117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =