۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
  • کد خبر: 281123
افزایش 80 میلیون مترمکعبی مصرف گاز تنها در 3 روز

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با کاهش دمای هوا، در سه روز گذشته مصرف گاز 80 میلیون مترمکعب افزایش یافت و صبح امروز حجم مصرف گاز خانگی کشور به 550 میلیون مترمکعب رسید.

مجید بوجارزاده، درباره مصرف گاز داخلی به خبرنگار شانا گفت: متاسفانه بر اساس پیش‎بینی‌ها، مصرف گاز در روزهای اخیر افزایش بسیاری داشت تا جایی که در بخش خانگی در 24 ساعت گذشته، 550 میلیون مترمکعب گاز مصرف شد. 

وی با بیان این‌که در سه روز گذشته مصرف گاز 80 میلیون مترمکعب افزایش داشته، گفت: دیروز  مصرف گاز نیروگاهی و صنعتی هر کدام 90 میلیون مترمکعب بود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز، ضمن تاکید بر توجه مشترکان نسبت به مصرف بهینه گاز، تصریح کرد: کاهش 2 درجه‌ای دمای هوای خانه، معادل صرفه‌جویی 50 میلیون مترمکعبی گاز و برابر با 2 فاز پارس جنوبی است، بر این اساس، صرفه‌جویی در مصرف گاز و مدیریت مصرف سبب می‌شود زحمات شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان صنعت گاز به ثمر نشیند و همانطور که در روزهای سرد امسال با افت یا قطع فشار گاز مواجه نبودیم، از این پس نیز با چنین مشکلاتی در کشور مواجه نشویم. 

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به این‌که مطابق نظر سازمان هواشناسی، سرمای هوا تا روز یکشنبه هفته آینده نیز ادامه دارد، گفت: زمان بارش برف و باران امکان بروز مشکل در دودکش وسایل گازسوز بیشتر می‌شود، بنابراین لازم است مشترکان هر روز از سلامت دودکش‌ها اطمینان یابند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که بدانیم بیش از 70 درصد مرگ‌ومیرها در فصل سرد سال به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در اثر مشکل دودکش‌هاست.

بوجارزاده با بیان این‌که دیشب دمای هوای 28 استان کمتر از صفر درجه بود، تاکید کرد: مشترکانی که از بخاری گازی استفاده می‌کنند حتما محلی برای جابه‌جایی هوا و ورود اکسیژن به داخل ساختمان در نظر بگیرند تا هوا به خوبی جریان یابد، همچنین از بخاری‌های بدون دودکش نیز استفاده نکنند.

وی با بیان این‌که استفاده از لباس‌های گرم مناسب فصل در ساعات شبانه روز به کاهش دمای داخلی ساختمان‌ها کمک می‌کند، اظهار کرد: دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه است و در صورتی که مشترکان دمای داخلی ساختمان‌شان را مطابق این درجه تنظیم کنند، هم موجب کاهش مصرف گاز  و کمک به ارزآوری می‌شود و هم هزینه قبض گاز را کاهش می‌دهد.

کد خبر 281123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =