ضرورت استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت پتروشیمی

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، بر ضرورت استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی به منظور ایجاد تحول در بهره‌برداری، نگهداری و تعمیر تاسیسات پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش شانا، حبیب‌اله بیطرف امروز سه‌شنبه (10 بهمن ماه) در بیست‌وهشتمین اجلاس مدیران نگهداری و تعمیرات صنعت پتروشیمی به اهمیت و مزیت‌های این صنعت اشاره و اظهار کرد: در سال‌های اخیر میزان فروش خارجی محصولات پتروشیمی از فروش داخلی این محصولات جلو افتاده که این نقطه قوت، صنعت پتروشیمی کشور را به صنعتی ممتاز در عرصه صادرات تبدیل کرده است.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت افزود: صنعت پتروشیمی بالغ بر ٦٠ طرح به ظرفیت تولید ٧٠ میلیون تن محصول در دستور کار دارد که با اجرای آنها طی ١٠ سال آینده، تولید و درآمدزایی در این صنعت ٢ برابر می شود.

بیطرف تصریح کرد: اهمیت صنعت پتروشیمی و ویژگی‎های ممتاز آن ایجاب می‌کند بحث نگهداری و تعمیرات بیش از پیش مدنظر قرار گیرد و در میان مدیران ارشد این صنعت، فرهنگ نگهداری بر تعمیرات مقدم شود.

به گفته وی، در حالی که ٩٠ درصد چرخه عمر طرح‌ها و تاسیسات در دوران بهره‌برداری قرار دارد، ٨٥ درصد ضوابط، مقررات فنی، دستورعمل‌های اجرایی، استانداردها و اقدام‌ها، مربوط به مرحله پدیدآوری است و این چرخه نیازمند اصلاح است.

معاون وزیر نفت، بر ضرورت استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی به منظور ایجاد تحول در بهره‌برداری، نگهداری و تعمیر تاسیسات پتروشیمی تاکید کرد.

وی افزون بر مزیت‌ها، به چالش‌های صنعت پتروشیمی به ویژه تامین پایدار خوراک اشاره کرد و گفت: در این صنعت، هنوز در حوزه تحقیق و توسعه، مسئولیت‌های اجتماعی و تطابق با محیط‌های پیرامونی و حرکت به سمت استانداردهای بین‌المللی، جای کار زیادی وجود دارد.

بیطرف تصریح کرد: اگر شرکت پتروشیمی مایل باشد بهره‌برداری از تاسیسات خود را با هدف انتقال فناوری به داخل کشور، کوتاه‌مدت به شرکتی بین‌المللی واگذار کند، منوط به استفاده از نیروها و ظرفیت‌های داخلی، وزارت نفت از این اقدام حمایت خواهد کرد.

معاون وزیر نفت به سامانه EP که به منظور ساماندهی خرید و تدارکات کالا در وزارت نفت راه‌اندازی شده نیز اشاره و اظهار کرد: بهتر است شرکت‌های پتروشیمی از این ظرفیت ایجاد شده بهره‌مند شوند.

بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت امروز سه‌شنبه (10 بهمن ماه) در بیست‌وهشتمین اجلاس مدیران نگهداری و تعمیرات صنعت پتروشیمی در مشهد مقدس حضور یافت. بازدید از چند شرکت تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت در مشهد و همچنین بازدید از تاسیسات پایین‌دست و بالادست فعال در خانگیران، از دیگر برنامه‌های وی در این سفر دو روزه است.

کد خبر 281134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =