سوخت‌رسانی پایدار به مناطق سخت‌گذر در روزهای برفی

پس از گذشت 4 روز از بارش سنگین برف و سرما و یخبندان در بیشتر استان‌های کشور، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی علاوه بر سوخت‌رسانی پایدار بنزین، نفت سفید و نفت گاز، همچنان برای مقابله با بحران‌های احتمالی بعدی آماده است.

به گزارش شانا، در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود موج سرما و بارش برف، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تشکیل کمیته بحران در ستاد و همچنین مناطق این شرکت، به بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با بحران رسید.  

سختکوشی کارکنان منطقه اردبیل در سوخت‌رسانی بی وقفه

سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل به تلاش و سختکوشی کارکنان این منطقه در سوخت‌رسانی بی‌وقفه به مناطق سخت‌گذر اشاره کرد و گفت: سوخت زمستانی روستاییان، مناطق سخت‌گذر، مجاری عرضه، واحدهای تولیدی و صنعتی و آموزشی تامین شده است.

وی با حضور در انبار نفت شهید بهفر، عملیات سوخت‌رسانی را مورد بررسی و ارزیابی قرارداد و ضمن دیدار با رانندگان نفتکش و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی منطقه با حضور در واحد تاسیسات و عملیات انبار نفت با همکاران این انبار دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل افزود: به دنبال بارش سنگین برف، با تلاش ویژه مسئولان و کارکنان منطقه و اتخاذ تمهیداتی همه مشکلات را  پشت سرگذاشتیم.

سوخت‌رسانی در دمای زیر صفر به مناطق سخت گذر ساری

در همین حال، حسینعلی طالبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از توزیع حدود یک میلیون و 350 هزار لیتر سوخت در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی تحت پوشش این شرکت خبر داد.

وی گفت: توزیع این میزان نفت سفید برای استفاده ساکنان مناطق فاقد سوخت گاز طبیعی ازسوی فروشندگی‌های این شرکت انجام شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اظهار کرد: پس از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی به مازندران، اقدام‌های لازم برای ذخیره‌سازی سوخت ازسوی فروشندگی‌های شرکت نفت منطقه ساری انجام شد و مردم مشکلی برای دریافت سوخت موردنیاز خود ندارند.

طالبی گفت: با توجه به بوران شدید در مناطق سخت‌گذر، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری روزانه به طور میانگین ۳۴۰ هزار لیتر نفت سفید را در مناطق  کوهستانی توزیع می‌کند.

وی گفت: تعداد خانوارهایی که فاقد گاز طبیعی هستند و در حال حاضر از نفت سفید برای وسایل گرمایشی خود استفاده می‌کنند حدود ۲۵ هزار خانوار است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، شهروندان استان کمبودهای احتمالی سوخت خود را به شماره تلفن ۳۳۲۷۰۱۴۰-۰۱۱ اطلاع دهند.

طالبی همچنین افزود: در 10 ماه امسال 41 میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید در مناطق فاقد گاز و بالادستی توزیع شد.

عملیات گرم سوخت‌رسانی در زمستان سرد گیلان

عملیات بی‌وقفه سوخت‌رسانی در گیلان در شرایطی در حال انجام است که از زمان بارش برف بسیاری از شهرهای گیلان به‌ویژه ارتفاعات سفیدپوش شده است.

علی اصغر عباسی، مدیر شرکت ملی پخش منطقه گیلان، از توزیع بی‌وقفه سوخت در این استان خبر داد و گفت: از تاریخ ۵ تا ۸ بهمن ماه امسال، یک میلیون و ۴۳۸ هزار لیتر نفت سفید در مناطق فاقد گاز طبیعی توزیع شده که از این مقدار ۳۴۷ هزار لیتر برای مناطق سخت‌گذر ارسال شده است.

وی همچنین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گیلان را جزو بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی استان دانست و افزود: در چهار روز گذشته، ۱۶ میلیون و ۱۳۸ هزار لیتر نفت‌گاز به نیروگاه‌های تامین برق رشت، پره سر و لوشان ارسال شد.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه گیلان همچنین با اشاره به اخطاریه‌های هواشناسی، از تمهیدات لازم برای مجاری عرضه سوخت‌رسان خبرداد و افزود : با توجه به پیش‌بینی یخبندان از روز سه‌شنبه گذشته عملیات ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی همه مخازن جایگاه‌ها و مجاری عرضه سوخت استان به طور ویژه در دستور کار این شرکت قرار گرفت و مشکلی از نظر تامین سوخت در سطح استان نداریم.

دبیر کارگروه تامین سوخت استان گیلان، ارتفاع برف را در ارتفاعات بیش از یک و نیم متر عنوان کرد و گفت: ارتفاعات شفت، عمارلو، جیرنده، داماش، دیلمان و شوئیل از جمله مناطقی هستند که بیشترین بارش برف را داشته‌اند و با ذخیره‌سازی‌های صورت گرفته قبلی در حال حاضر مشکلی از بابت تامین سوخت ندارند.

عباسی با اشاره به مسدود بودن برخی جاده‌ها براثر بارش برف، افزود: از قبل با ارسال فرآورده‌ها به نقاط سخت‌گذر، ذخیره‌سازی‌ تا حد ممکن انجام شده است و سوخت‌رسانی در مسیرهایی که  دچار مشکل شده‌اند نیز با تلاش بی‌وقفه همکاران نواحی نه‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در شهرهای رشت، انزلی، آستارا، تالش، رودسر، فومن، صومعه سرا، لاهیجان و رودبار در قالب ۱۱۸ باب جایگاه سوخت مایع و ۲۳۳ فروشندگی فعال (21 باب از آنها در مناطق سخت گذر است ) در حال انجام است .

وی همچنین وضع جایگاه‌های CNG استان را مطلوب دانست و گفت: استان گیلان ۹۹ جایگاه CNG دارد که از این تعداد ۳۵ جایگاه دومنظوره و ۶۴ جایگاه تک منظوره هستند و با تمهیدات اندیشیده شده اکنون مشکل افت فشار و قطعی گاز ندارند.

مدیر منطقه گیلان همچنین با اشاره به مسدود بودن مسیرهای رودبار - قزوین به علت بارش سنگین برف از سوخت‌رسانی کارکنان ناحیه رودبار به در راه‌ماندگان خبرداد و گفت: سوخت بیش از 2 هزار خودرو از نیمه شب گذشته تاکنون در جایگاه‌های لوشان، منجیل و رودبار از سوی کارکنان این شرکت تامین شده است.

کد خبر 281135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =