مردم شمال کشور به شرکت ملی گاز اعتماد دارند

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: با گازرسانی پایدار به شهرهای شمالی، اعتماد مردم به شرکت ملی گاز افزایش یافته و سبب شده سرمایه‌گذاران در پی توسعه صنایع و اشتغال‌زایی در مناطق شمالی کشور باشند.

رسول داودی‎نژاد، درباره فعالیت خط انتقال گاز دامغان – نکا به خبرنگار شانا گفت: با توجه به آن‌که شهرهای شمالی کشور در سال‌های گذشته با کمبود گاز در فصل سرما مواجه می‌شدند، این ضرورت در شرکت ملی گاز احساس شد تا خط تقویت‌کننده‌ای برای شمال کشور احداث شود. بر این اساس خط 42 اینچ دامغان - کیاسر - ساری - نکا با هدف افزایش تاب‌آوری منطقه و پایداری تامین گاز استان‌های شمالی کشور راه‌اندازی شد.

مدیرعامل منطقه ۹ عملیات انتقال گاز ادامه داد: این خط به طول 170 کیلومتر از خط انتقال گاز ۴۸ اینچ پارچین - سنگ‌بست در جنوب رشته‌کوه البرز منشعب و بعد از عبور از مناطق کوهستانی و جنگلی و شهر کیاسر و ساری، در منطقه پنبه‌چوله در شمال شهر ساری، به خط انتقال گاز ۳۰ اینچ قدیم شمال و شمال‌شرق کشور متصل می‌شود و پس از آن به طول ۲۰ کیلومتر به موازات خط یادشده تا نکا ادامه می‌یابد.

وی افزود: پس از اتصال این خط به ایستگاه تقویت فشار گاز نکا، گاز تقویت و برای شهرهای مختلف در شمال کشور ارسال می‌شود. علاوه بر این، با کمک خط انتقال گاز دامغان - نکا دیگر نیازی نیست گاز را از سمت استان گلستان به شهرهای شمالی هدایت کنیم، بلکه می‌توانیم گاز را به استان گلستان نیز منتقل کنیم و در این منطقه نیز با کمبود گاز مواجه نشویم.

داودی‌نژاد با بیان این‌که خط انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا، بیش از 27 درصد از گاز مورد نیاز شمال کشور را تامین می‌کند، اظهار کرد: این خط انتقال گاز همه روستاها و شهرهای واقع در مسیر خود را زیر پوشش قرار می‌دهد.

 پایداری گازرسانی؛ افزایش اعتماد مردم، رونق کارآفرینی

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، با اشاره به زمستان سال 86 و نگرانی‌های دائمی مردم شمال کشور درباره قطع یا افت فشار گاز، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم در فصل سرما داشتند، پس از راه‌اندازی خط جدید انتقال گاز به شهرهای شمالی کشور، اطلاع‌رسانی کافی انجام شد و این موضوع آرامش و اطمینان بیشتر مردم این منطقه به شرکت ملی گاز را به همراه داشت. مردم اکنون با قطع گاز یا افت فشار مواجه نیستند و به شرکت ملی گاز و وعده‌های مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی گاز اعتماد دارند.

وی تاکید کرد: پایداری گازرسانی به شهرهای شمال کشور سبب شد ظرفیت ایجاد شغل و جذب سرمایه در این منطقه افزایش یابد تا جایی که بسیاری از سرمایه‌گذاران در پی توسعه استان مازندران هستند و از بابت ایجاد کسب‌وکاری که بر پایه گازرسانی به منطقه رونق می‌گیرد، اطمینان کافی دارند. پایداری گازرسانی به شمال کشور می‎تواند در توسعه و رونق کسب‌وکار مردم تاثیر بالایی داشته باشد. با توجه به استفاده از سوخت پاک و اطمینان از تامین دائمی سوخت، سرمایه‌گذاران می‌توانند واحدهای صنعتی‌شان را در مسیر خط لوله احداث و با هزینه کمتر، سوخت مورد نیازشان را تامین کنند.

داودی‌نژاد، با بیان این‌که مردم، مسئولان و نمایندگان استان مازندران از پایداری گازرسانی اظهار رضایت کرده‌اند، گفت: زمستان امسال نیز با وجود برودت هوا، گاز بدون افت فشار جریان دارد و تجربه سال‌های قبل تکرار نشده که این امر سبب افزایش اعتماد مردم شده است.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، همچنین درباره تاثیر احداث خط انتقال گاز دامغان - نکا بر محیط زیست، توضیح داد: توسعه صنعتی روی محیط زیست تاثیر سوء دارد، اما از آنجا که این خط انتقال با بررسی‌های فنی و مهندسی احداث شده و کوتاه‌ترین و بهترین مسیر را طی کرده و همچنین هماهنگی‌های لازم با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و میراث فرهنگی انجام شده، کمترین تخریب را روی محیط زیست داشته است.

وی با بیان این‌که خط انتقال گاز دامغان - نکا نه تنها کمترین تاثیر منفی را بر محیط زیست داشته، بلکه با راه‌اندازی این خط لوله، مردم روستاهای مازندران دیگر منابع طبیعی، جنگل‌ها و درختان  را تخریب نمی‌کنند، افزود: در زمان کمبود گازرسانی بسیاری از روستاییان از هیزم برای گرمایش خانه‌های‌شان استفاده می‌کردند، اما دیگر لازم نیست از سوخت مایع یا هیزم استفاده کنند و موجب آلودگی بیشتر محیط زیست شوند. این یکی از بهترین دستاوردهای گازرسانی به شمال کشور است، ضمن این‎که صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و کمک به ارزآوری و توسعه کشور را نیز به دنبال دارد.

به گزارش شانا، منطقه 9 عملیات انتقال گاز یکی از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز است که از سال 86 به منظور  تامین گاز  استان‎های شمالی کشور آغاز به کار کرد و وظیفه انتقال گاز از مناطق 3و4 انتقال یعنی استان‌های گیلان و گلستان و تامین گاز نیروگاه نکا، صنایع و مصارف خانگی مناطق شمالی کشور را  برعهده دارد. این عملیات به کمک تاسیسات تقویت فشار گاز قلعه جیق ، نکا ، نور، رامسر و رشت و نیز سه مرکز بهره‎برداری خطوط لوله گرگان، نور و رشت انجام می‌شود.

کد خبر 281151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =