سامانه «ایفکو آزما» به روزآمدسازی استانداﺭدهای مصرف سوخت کمک می‎کند

مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، راه‎اندازی سامانه «ایفکوآزما» را گامی موثر در مسیر روزآمدسازی استانداﺭدها و معیاﺭهای مصرف سوخت در کشور دانست و گفت: با بهره‎مندی از این سامانه، ارتباط منسجمی میان مراکز آزمایشگاهی و شرکت‌های بازﺭسی فعال در حوزه انرژی برقرار می‎شود.

به گزارش شانا، علی وکیلی صبح امروز (چهارشنبه یازدهم بهمن ماه) در همایش «معرفی سامانه ایفکو آزما» گفت: این سامانه در اﺟرای قانوﻥ اصلاح الگوی مصرف انرژی نقش بسزایی دارد و به شناسایی ظرفیت‌های موﺟود دﺭ بخش‌های آزمایشگاهی و مراکز ﺗحقیقاتی و صنعتی و همچنین به اشتراک گذاشتن دانش فنی بین مجموعه‎های ذی‌ربط کمک می‎کند.

وی از همکاری سازماﻥ ملی استانداﺭد و دانشگاه تهران که در طراحی و راه‎اندازی این سامانه نقش قابل توجهی داشته‎اند قدردانی کرد و از همه آزمایشگاه‌ها و شرکت‎های بازرسی فعال در کشور دعوت کرد که هرچه زودتر در این سامانه ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت بهینه‌‌سازی مصرف سوخت به منظور ساماندهی و برقراﺭی اﺭﺗباﻁ بیشتر و موثرﺗر استانداﺭدها و معیاﺭهای مصرف سوخت، مراکز آزمایشگاهی حوزه انرژی و شرکت‌های بازﺭسی فعال دﺭ این زمینه و نیز اﺟرای مفاد قانوﻥ اصلاح الگوی مصرف انرژی با همکاﺭی سازماﻥ ملی استانداﺭد و ﭘردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، سامانه یکپارچه‌ای با نام «ایفکو آزما» را طراحی و راه‌اندازی کرده است.

هدف از راه‌اندازی این سامانه، ایجاد انسجاﻡ و هماهنگی دﺭ روزآمد کردن استانداﺭدها و معیاﺭهای مصرف، مدیریت انطباق یا عدم انطباق با معیاﺭهای یادشده دﺭ صنایع و تجهیزاﺕ انرژی‌بر و اعمال سیاست‌های ﺗشویقی و ﺗنبیهی مرﺗبط، هماهنگی دﺭ اﺟرای مواد ۱۰، ۱۱ و ۱۲ قانوﻥ اصلاح الگوی مصرف، جهت‌دهی آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازﺭسی به منظور اﺭﺗقای ﺗوانمندی‌های آنها و دﺭ نتیجه تسهیل دﺭ اﺟرای استانداﺭدهای ملی و جهانی دﺭ حوزه‌های مختلف انرژی است.

با راه‌اندازی این سامانه، امکان شناسایی ظرفیت‌های موﺟود دﺭ بخش‌های آزمایشگاهی، مراکز ﺗحقیقاتی و صنعتی، اﺭﺗباﻁ بین فعالاﻥ حوزه انرژی و به اشتراک گذاشتن دانش فنی و همساﻥسازی ﺭویه‌های موجود تسهیل خواهد شد.

آزمایشگاه‌ها و شرکت‎های بازرسی فعال در زمینه انرژی که صلاحیت آنها ازسوی مرکز ملی تأیید صلاحیت تایید شده باشد، می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی WWW.IFCOAZMA.IR ضمن ثبت‌نام، اطلاعات تکمیلی دیگر شامل معرفی توانمندی‌ها، تجهیزات و تأیید صلاحیت‌های دریافت شده را نیز به اشتراک بگذارند.

به این منظور از صبح امروز (یازدهم بهمن ماه) همایشی با هدف معرفی سامانه ایفکو آزما از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و با حضور آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی فعال در حوزه انرژی در سالن اجتماعات هتل انقلاب پارسیان تهران آغاز به کار کرده است.

کد خبر 281163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =