شمار استان‌های سبز ایران در دهه فجر به 18 می‌رسد

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: با بهره‌مند شدن 13 شهر جدید از نعمت گاز طبیعی در دهه فجر امسال، شمار استان‌هایی که به طور کامل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند از 12 به 18 استان می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز، سعید مومنی اظهار کرد: در دهه فجر امسال پروژه گازرسانی به 13 شهر جدید با مبلغ 85 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که طی آن 11 هزار و 700 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با اضافه شدن این 13 شهر به شهرهای بهره‌مند از گاز طبیعی، تعداد استان‌هایی که به طور کامل (جمعیت شهری و روستایی) از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، به 18 استان افزایش می‌یابد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: در دهه فجر، عملیات اجرایی گازرسانی به 11 شهر جدید نیز با مبلغ 153 میلیارد تومان آغاز می‌شود که با گازرسانی این 11 شهر در سال آینده، 56 هزار خانوار دیگر از نعمت گاز بهره‌مندمی‌شوند.

به گفته مومنی، با بهره‎مندی این 11 شهر از گاز طبیعی در سال آینده، پنج استان دیگر به جرگه استان‌های سبز کشور می‌پیوندند.

وی در ادامه به دیگر پروژه‌های در دست افتتاح یا عملیات اجرایی در این دهه اشاره کرد و گفت: در این ایام، یک‌هزار و 524 روستا با هزینه 833 میلیارد تومان با جمعیتی بالغ بر 138 هزار و 800 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و عملیات اجرایی گازرسانی به یک هزار و 134 روستا با 91 هزار خانوار با مبلغ 718 میلیارد تومان آغاز می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تصریح کرد: در این ایام همچنین بهره‌برداری از ۹ ایستگاه سی‌ان‌جی و عملیات اجرایی گازرسانی به یک ایستگاه سی‌ان‌جی آغاز می‌شود که با این حساب، مجموع ایستگاه‌های سی‌ان‌جی کشور تا پایان امسال، به بیش از 2 هزار و 400 ایستگاه می‎رسد.

مؤمنی گفت: آغاز عملیات اجرایی دو پروژه خط انتقال جدید گاز، افتتاح و بهره‌برداری از ۹ پروژه خط انتقال گاز با هزینه‌ای معادل ۱۲۵ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹۱ واحد صنعتی عمده جدید و بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به ۵۱۸ واحد صنعتی عمده با هزینه‌ای بیش از ۹۶ میلیارد تومان از دیگر برکات چهلمین بهار انقلاب است.



کد خبر 281165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =