پرورش نسلی نو از مدیران برای تصدی مشاغل مدیریتی در صنعت نفت

مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت پرورش نسلی نو از مدیران را برای تصدی مشاغل مدیریتی در دستور کار دارد.

به گزارش شانا، محمد دیانت، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، امروز (شنبه، 14 بهمن ماه) در مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای به منتخبان مدیریت پروژه که ازسوی این مرکز معرفی شده‌اند، به اهتمام مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت برای پرورش نسلی نو از مدیران به منظور تصدی مشاغل حساس مدیریتی در این صنعت اشاره کرد و گفت: این مهم، از راهبردهای اساسی در بخش منابع انسانی وزارت نفت به شمار می‌رود که خوشبختانه شاهد به ثمر نشستن آن در گام نخست هستیم.

وی جوانگرایی، شایسته سالاری، حرفه‌ای‌گرایی و مدیریت استعداد را چهار رکن اصلی فعالیت‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت عنوان کرد و افزود: این مرکز اهدافی از جمله ترویج و اشاعه مفاهیم مدیریت در صنعت نفت، شناسایی مشاغل حساس و راهبردی مدیریتی و تعیین شایستگی‎های مورد نیاز هر شغل، پرورش استعدادها در کلاس جهانی و تجمیع تجارب مدیران موفق کنونی و انتقال آنها به نسل مدیران آینده را مدنظر دارد.

دیانت گفت: پس از تشکیل مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و با انجام بررسی‎های جامع، 16 حرفه برای شناسایی و پرورش مدیران انتخاب شد و سرانجام تعدادی از حرفه‌ها مشتمل بر مدیریت پروژه، مدیریت عمومی، مدیریت حقوقی و قراردادها و مدیریت سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی در اولویت قرار گرفت.

به گفته وی، منتخبان مرحله نخست حرفه مدیریت پروژه، 29 نفر از کارکنان شرکت ملی نفت ایران و سه نفر از کارکنان شرکت ملی گاز ایران هستند که امروز گواهینامه خود را دریافت می‌کنند، منتخبان گروه دوم مدیریت پروژه و منتخبان حرفه مدیریت عمومی نیز در حال گذراندن مراحل آموزشی در مرکز هستند و برای دو گرایش مدیریت حقوقی و مدیریت سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی هم پس از نهایی شدن مستندات و مراحل کار، فراخوان اعلام می‌شود.

وی همچنین به مصوبه شورای معاونان وزارت نفت درباره لزوم پرورش فرماندهان صحنه (مدیران هماهنگ‌کننده امور در مواقع بحران) اشاره کرد و گفت: به این منظور نیز فراخوانی صورت گرفت که از میان 200 شرکت‌کننده، 45 نفر انتخاب شده‌اند و قرار است دوره آموزشی را در دو بخش، بخشی در تهران و بخشی در فرانسه سپری کنند.

دیانت اظهار کرد: تاکنون برای حرفه‌های مدیریت پروژه، مدیریت عمومی، مسئولان دفاتر و فرماندهان صحنه، فراخوان برگزار شده است که در مجموع این فراخوان‌ها و از میان 3237 نفر متقاضی، 257 نفر انتخاب شده‌اند.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت: گواهینامه‌های اعطا شده به منتخبان این مرکز، سه سال اعتبار دارد و پس از این مدت، ارزیابی دوباره می‌شود

وی به برخی دیدگاه‌های وزیر نفت درباره اهمیت انتخاب مدیران شایسته و توانمند در صنعت نفت اشاره و از تلاش‎های مهندس زنگنه به عنوان بنیانگذار و حامی اصلی فعالیت مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و همچنین از شورای معاونان وزارت نفت و از مساعدت‌های آیدین ختلان، دستیار وزیر نفت در این زمینه قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، منتخبان حرفه مدیریت پروژه که از سوی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت واجد شرایط تشخیص داده شدند، صبح امروز (‎شنبه، ۱۴ بهمن ماه) در مراسمی که به این منظور با حضور وزیر نفت برگزار شد، گواهینامه صلاحیت حرفه‎ای خود را دریافت کردند.

کد خبر 281194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =