ساختمان پلی‌کلینیک آزادی بهداشت و درمان نفت به بهره‌برداری رسید

با بهره‌برداری از ساختمان پلی‌کلینیک آزادی، این ساختمان11 هزار متری به منظور رفاه حال کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت جایگزین درمانگاه هزارمتری این مرکز شد.

به گزارش شانا، حبیب‌الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مراسم بهره‌برداری رسمی این مرکز که امروز (دوشنبه، 16 بهمن ماه) برگزار شد، گفت: ضرورت ارائه خدمات سرپایی مطابق با روزآمدترین استانداردهای بهداشتی، درمانی و نداشتن این شرایط در ساختمان قدیمی درمانگاه آزادی، سبب احداث و جایگزینی ساختمان مجهز امروزی شد.

وی با اشاره به این‌که بیش از یک سوم جمعیت طبی بهداشت و درمان تهران در محدوده غرب ساکن هستند، تاکید کرد: مراجعه این جمعیت برای انجام درمان‌های سرپایی در بیمارستان فوق‌تخصصی نفت تهران، افزون بر مشکلات و سختی دوری راه، ترافیک، مشکلات تردد در مرکز شهر و ازدحام و شلوغی بیمارستان که اتلاف وقت و هزینه برای بیماران دربر داشت، سبب شد تا پس از موافقت وزیر نفت و تلاش مسئولان بهداشت و درمان  صنعت نفت، مرکز تخصصی و مجهز سرپایی غرب تهران احداث شود و در اختیار کارکنان و خانواده‌های‌شان قرار گیرد.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر سلامت‌محور بودن این سازمان تصریح کرد: پلی‌کلینیک آزادی با ارائه خدمات تخصصی و موظف، همچنین توجه ویژه به مسئولیت پیشگیری و کنترل دقیق روی بیماری‌های غیرواگیر و تقویت بخش پزشک و پرستار خانواده در این مرکز، به‌زودی به یکی از بزرگ‌ترین مراکز کاهش نرخ بیماری در کشور بدل خواهد شد.

سمیع با تاکید بر گسترش خدمات تخصصی سرپایی در این مرکز گفت: به‌زودی پلی‌کلینیک آزادی 80 درصد خدمات سرپایی مراجعان را پوشش خواهد داد.

وی افزود: بخش‎های پاراکلینیکی، تصویربرداری، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، بخش قلب و عروق و زیرگروه‌های بیماری‌های داخلی در این پلی‌کلینیک به طور کامل تجهیز می‌شوند و با روزآمدترین تجهیزات دنیا و کادر پزشکی و پرستاری توانمند به کارکنان منطقه غرب تهران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه به شیوه بهره‌برداری در این مرکز اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری با شیوه برون‌سپاری در اولویت ماست، به این صورت که بخش‌های مختلف درمان سرپایی در پلی‌کلینیک را به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌کنیم. این شیوه از مزایای فراوانی برخوردار است، اول این که محیط فیزیکی و تجهیزات، متعلق به سازمان است و ما نظارت مستقیم بر عملکرد شرکت‌های مستقر در پلی‌کلینیک داریم. همچنین به‌کارگیری موسسه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی با تعرفه‌های منطقی، کاهش قابل توجهی در هزینه‌های سازمان خواهد داشت.

ساختمان پلی کلینیک آزادی در پنج طبقه و در فضایی نزدیک به 11 هزار متر مربع شامل بخش‌های اداری، بستری روزانه، کلینیک‌های دندانپزشکی، کودکان، زنان، پوست، فیزیوتراپی، بخش‌های پاراکلینیکی و فضاهای خدماتی و تاسیساتی و... امروز با حضور رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و برخی مقام‌های این سازمان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 281247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =