نوسازی کامیون‌های فرسوده 50 درصد صرفه‌جویی سوخت به همراه دارد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان این‌که تمامی هزینه‌های نوسازی خودروهای فرسوده از محل صرفه‌جویی انرژی تامین می‌شود، گفت: نوسازی کامیون‌های فرسوده، 50 درصد صرفه‌جویی در مصرف سوخت به همراه دارد.

به گزارش شانا، محمد نهاوندیان، شامگاه دوشنبه (16 بهمن‌ماه) در برنامه تیتر امشب درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور گفت: اگر بتوانیم اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را نوسازی کنیم، بخش مهمی از آلودگی کلانشهرها از جمله تهران رفع می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: همه هزینه‌های نوسازی خودروهای فرسوده از محل صرفه‌جویی انرژی تامین می‌شود، به این ترتیب که با جلوگیری از اتلاف انرژی حاصل از نوسازی، سرمایه لازم تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: کامیونی که در هر 100 کیلومتر 65 لیتر سوخت مصرف می‌کند، اگر نوسازی شود حداقل 50 درصد صرفه‌جویی سوخت به همراه دارد که رقم قابل توجهی است، بنابراین دولت در این شرایط می‌تواند مازاد این سوخت را صادر و بودجه آن را به چرخه اقتصادی کشور تزریق کند.

نهاوندیان عنوان کرد: هدفگذاری دولت این است که در مدت سه سال آینده خودروهای فرسوده را نوسازی کند، به این منظور از خودروسازان خواسته‌ایم با حداکثر توان، خودرو بسازند که در کنار آن اشتغال‌زایی نیز صورت بگیرد و بعد از آن بحث صادرات را دنبال می‌کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: تسهیلات دولت برای خودروهای سنگین ۳۰ درصد است، به این ترتیب علاوه بر آورده متقاضی، فرد می‌تواند با اقساط ماهانه ۲.۵ میلیون تومان صاحب کامیون و پرداخت اقساط ماهانه ۶ میلیون تومان، مالک اتوبوسی نو شود.

کد خبر 281275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =