نگهداشت خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده نیازمند تعریف پروژه‌های جدید است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اهمیت پروژه‌های خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: برای تعمیر و نگهداشت خطوط و تاسیسات به منظور کاهش مصرف انرژی به تعریف پروژه‌های بیشتری نیاز است.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا صادق‌آبادی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، 17 بهمن‌ماه) در آیین گشایش سامانه کنترل دور الکتروموتور ولتاژ متوسط مرکز انتقال نفت اصلی ری-شاهرود افزود: امیدواریم عوارض توسعه این بخش که ردیف بودجه آن برای سال آینده حذف شده است، دوباره برقرار شود که بتوانیم پروژه‌های مورد نیاز این شرکت را هرچه سریع‌تر اجرایی کنیم.

وی با بیان این‌که 70 درصد انتقال فرآورده‌های نفتی کشور از طریق خطوط لوله انجام می‌شود، افزود: مسئولیت انتقال نفت خام تولیدی به پالایشگاه‌ها و مبادی صادراتی و همچنین انتقال فرآورده‌ها به انبارهای اصلی و نیروگاه‌های کشور بر عهده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت است.

صادق آبادی افزود: با توجه به عمر خطوط لوله و تلمبه‌خانه‌ها زمینه کار زیادی در ذخیره انرژی، افزایش انعطاف و اطمینان عملیات‌ها وجود دارد که می‌توان با تعاریف پروژه‌هایی از این دست و با اتکا به سازندگان داخلی، آنها را انجام داد.

کاهش مصرف انرژی با اجرای پروژه سامانه کنترل دور VFD

در همین حال عباسعلی جعفری‌نسب، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت  درباره این سامانه توضیح داد و گفت: این پروژه به کارفرمایی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت و با همکاری جهاددانشگاهی علم و صنعت با سرمایه‌ای معادل 613 میلیون تومان و 221 هزار یورو انجام شده است.

وی با بیان این‌که موتورهای برقی به‌طور معمول با دور ثابت کار می‌کنند و برای سخت‌ترین شرایط طراحی می‌شوند، ادامه داد: در شرایط معمولی به کار با تمام قدرت نیازی نیست و در صورت کار با قدرت بالا و به طور ثابت انرژی زیادی هدر می‌شود.

به گفته جعفری‌نسب، این طرح پژوهشی در سال 93 و طبق بخشنامه معاونت پژوهشی مبنی بر 10 قلم کالای اولویت‌دار، تعریف و درسال 94 این طرح به امضای قرارداد منتهی شد.

جعفری‌نسب افزود: سایت شهر ری (شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران) برای این طرح انتخاب شد و هم اکنون این طرح در مراحل راه‌اندازی آزمایشی قرار دارد.

کد خبر 281287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =