صنعت نفت می‌تواند موتور محرک توسعه دانش‌بنیان باشد

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای فعالیت‌های خود به صنعت نفت توجه بسیار داشته است و معتقدیم که این صنعت به سبب جامع بودن فناوری‌هایی که در آن استفاده می‌شود، می‌تواند موتور محرک توسعه دانش‌بنیان در صنعت باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا طیبی، امروز (سه‌شنبه، 17 بهمن‌ماه) در آیین رونمایی از سامانه کنترل دور الکتروموتور ولتاژ متوسط مرکز انتقال نفت اصلی ری - شاهرود که در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران برگزار شد افزود: مهم این است که به موقع و با سازماندهی مناسب برای تولید فناوری اقدام کنیم و از آن حمایت لازم را به عمل آوریم.

وی افزود: زمان تولید فناوری در کشور طولانی است و باید این زمان را کوتاه کنیم، همچنین فناوری‌های تولیدی باید مورد بهره‌برداری گسترده قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی طرح سامانه کنترل دور موتورهای ولتاژ متوسط توان بالا را از پیشرفته‌ترین‌ها در دنیا دانست و تصریح کرد: این کار بزرگ و مهم نشان می‌دهد محققان ما توان کافی برای انجام کارهای بزرگ را دارند و باید از آنها حمایت شود.

طیبی با اشاره به توانمندی‌های این نهاد گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از علوم پزشکی، فنی و مهندسی و ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. از جمله دستیابی به فناوری سلول‌های بنیادی که یک پیشرفت بزرگ برای پژوهشگاه رویان و کشور است. این پژوهشگاه در مرز علم حرکت می‌کند و در تجاری سازی تولیدهای خود به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

وی ساخت فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی و تجهیزات مورد نیاز در حوزه صنعت نفت را از دیگر موفقیت‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: این مجموعه در دهه‌های مختلف توانست کارهای بزرگی از جمله ساخت دکل حفاری، بازوی بارگیری و ساخت مبدل فرکانسی را انجام دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: به غیر از حوزه فنی و پزشکی، یکی از زمینه‌هایی که جهاد دانشگاهی از ابتدای فعالیت‌های خود به آن توجه بسیار داشته،‌ صنعت نفت است و معتقدیم که این صنعت به سبب جامع بودن فناوری‌هایی که در آن استفاده می‌شود، می‌تواند موتور محرک توسعه دانش‌بنیان در صنعت باشد.

 

کد خبر 281288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =