شیرین‌سازی بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه ایلام

شرکت پالایش گاز ایلام با حفظ تولید پایدار تا پایان دی ماه امسال، بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری گاز ارسال کرد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز، شهریار داری‌پور، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام اظهار کرد: افزون بر گاز تصفیه شده در این شرکت در 10 ماه امسال، یک هزار و 230 بشکه میعانات گازی تولید و با توجه به راه‌اندازی نشدن پتروشیمی ایلام، به سایر مبادی مصرف ارسال شد.

وی میزان گوگرد تولیدی در این مدت را بیش از 46 هزار تن اعلام کرد که در کارخانه دانه‌بندی گوگرد به صورت گوگرد پاستیلی تولید می‌شود و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، مقدار فروش گوگرد این شرکت از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، بیش از 48 هزار تن بود.

داری‌پور افزود: میزان تولید گاز مایع خام در این مدت 18 هزار و 720 تن بوده که با توجه به دریافت نشدن از سوی پتروشیمی ایلام، بیشتر آن با هماهنگی‌های صورت گرفته به پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی ارسال شد و مقدار کمی هم در بورس انرژی به فروش رسید.

براساس این گزارش، در پالایشگاه گاز ایلام پنج محصول گاز طبیعی، اتان، ال‌پی‌جی خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌شود که سه محصول اتان، ال‌پی‌جی و میعانات گازی جزو خوراک پتروشیمی ایلام بوده و تا راه‌اندازی و دریافت خوراک از سوی آن شرکت، به دیگر مبادی مصرف ارسال می‌شود.

کد خبر 281302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =