سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از فهرست اصل 44 خارج شد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرد که بر اساس مصوبه هیئت دولت این سازمان از فهرست اصل 44 قانون اساسی خارج شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حبیب اله سمیع بعدازظهر روز چهارشنبه (18 بهمن‌ماه) در آیین گرامیداشت سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محل آمفی تئاتر بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران اعلام کرد: به استناد تبصره 3 ماده 2 اصل 44 قانون اساسی و بر اساس مصوبه روز نهم بهمن ماه هیئت دولت در سال جاری، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به طور کامل از فهرست اصل 44 خارج شد و به طور رسمی جزو شرکت‌های دولتی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران باقی ماند.

وی با اشاره به ابلاغیه خروج واگذاری سازمان بهداشت و درمان از فهرست اصل 44 که صبح امروز دریافت شد، تصریح کرد: سازمان خصوصی پیش‌تر به ما اعلام کرده بود که مطابق اصل 44 سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت باید مدارکش را برای برگزاری مجمع به منظور خصوصی سازی ارسال کند، اما پس از پیگیری‌های مکرر و حمایت‌های مقام عالی وزارت نفت نامه‌ای برای آقای طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت ارسال و از ایشان درخواست شد مجمع را شرکت ملی نفت ایران برگزار کند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: در ادامه تلاش‌ها، نامه‌ دیگری تهیه و با امضای مهندس زنگنه، وزیر نفت برای آقای دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ارسال شد تا بررسی موضوع خروج سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از فهرست واگذاری اصل 44 در دستور کار هیئت وزیران قرار گیرد.

سمیع گفت: براساس مصوبه اسفندماه 93 کمیسیون اقتصادی سازمان خصوصی سازی، مقدمات کار فراهم شد و سپس به دستور آقای دکتر جهانگیری این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: مهر ماه امسال این بحث در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شد و در پی آن نامه‌ای برای وزارت نفت ارسال شد که به دنبال آن اینجانب به همراه محمد مهدی رحمتی، معاون برنامه ریزی وزارت نفت و مسئول اصل 44 در وزارت نفت، در کمیسیون اقتصادی دولت متشکل از وزیران اقتصادی دولت برای ارائه توضیحات حضور یافتیم و در پایان طرح خروج سازمان بهداشت و درمان از فهرست اصل 44 تصویب شد و در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همچنین در آیین گرامیداشت سی و نهمین طلوع فجر با اشاره به ایثار و جانفشانی‌ها در آن ایام، تقارن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه و شهادت حزن‌انگیز حضرت صدیقه طاهره (س) را زمینه مناسبی برای ارائه پیام‌های معنوی انقلاب اسلامی دانست.

آیین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، علی بهزادی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، جمعی از مدیران ستادی و همکاران بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران برگزار شد.

کد خبر 281321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =