پرهیز از خام فروشی به‌طور جدی در دستور کار صنعت نفت است

وزیر نفت گفت: پرهیز از خام فروشی به‌صورت جدی در دستور کار صنعت نفت قرار دارد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، 19 بهمن‌ماه) در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی دنا گفت: با راه اندازی 6 واحد پتروشیمی بزرگ در حال احداث در کهگیلویه و بویراحمد، این استان به یک از قطب‌های صنعتی و پتروشیمی کشور بدل می‌شود.

وی افزود: هم اکنون در شرکت نفت گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد 630 هزار بشکه نفت، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز خشک و ۳۵ هزار بشکه مایعات گازی به‌صورت نفتا روزانه در این شرکت تولید می‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: پتروشیمی بویراحمد با سرمایه گذاری افزون بر 1.5 میلیارد دلار هم اکنون در حال پیگیری مجوزهای زیست محیطی و صنعتی است.

زنگنه گفت: مجتمع پتوشیمی بویراحمد یکی از مهمترین واحدهای پتروشیمی کشور است که می‌تواند زمینه ساخت صدها کارخانه را در زیرمجموعه خود فراهم کند.

وی افزود: فعالیت پتروشیمی بویراحمد درزمینه تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن است که ماده مهمی است و کاربردهای زیادی در صنعت پتروشیمی دارد.

وزیر نفت با بیان این که خوراک مجتمع پتروشیمی بویراحمد ازسوی وزارت نفت تأمین خواهد شد، گفت: سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد باید حدود 25 درصد سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح را تأمین و با تلاش بیشتری این مهم را پیگیری کند.

زنگنه با تاکید بر این که با راه‌اندازی پتروشیمی بویراحمد چند هزار شغل در این استان ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: گچساران یکی از قطب‌های نفتی ایران است که با احداث 2 پتروشیمی در حال ساخت کنونی به قطب پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.

وی افزود: واحد پتروشیمی تبدیل اتان به اتیلن گچساران با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وزیر نفت با بیان این که پرهیز از خام فروشی به‌صورت جدی در دستور کار صنعت نفت قرار دارد، گفت: هم اینک واحد پلی اتیلن دهدشت در حال ساخت است که با راه اندازی آن، تولیدات پتروشیمی گچساران را به پلی اتیلن تبدیل می‌کند.

زنگنه تصریح کرد: پتروشیمی‌های در حال ساخت این استان به‌صورت زنجیره‌ای نیازهای مواد اولیه همدیگر را تأمین می‌کنند که همین امر سبب شکوفایی اقتصادی این استان خواهد شد.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از نظر جغرافیایی در مسیر جنوب به شمال بین پنج استان صنعتی قرار گرفته است و در زمینه گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد.

وزیر نفت اعلام کرد: هم اینک بیش از 80 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

زنگنه با بیان این که برای ایجاد مجتمع تفریحی نفت در کهگیلویه و بویراحمد زمینی به مساحت 90 هکتار در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است، گفت: این مجتمع برای کارکنان شرکت نفت و مردم این استان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 281327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =