99 درصد جمعیت شهری تا پایان دولت دوازدهم گازرسانی می‌شوند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: تا پایان دولت دوازدهم، 99 درصد از جمعیت شهری و 90 درصد از جمعیت روستایی کشور گازرسانی می‌شوند.

سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، درباره گازرسانی شهری و روستایی به خبرنگار شانا، گفت: در دولت یازدهم، اقدام‌های چشم‌گیری در توسعه گازرسانی شهری و روستایی در کشور انجام شد و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزیر نفت در زمینه بهره‌گیری از منابع قانون بودجه از جمله بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، زمینه‌ای فراهم کرد تا منابع مالی طرح‌های گازرسانی از محل استفاده از گاز به جای سوخت‌های مایع تامین شود.

وی افزود: با استفاده از این موارد قانونی، کمک بسیار خوبی برای تامین منابع مالی با هدف توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور انجام شد تا جایی که موفق شدیم بیش از 9 هزار روستا را در طول چهار سال دولت یازدهم گازرسانی کنیم که کاری بی‌سابقه در مدت عمر شرکت ملی گاز از سال 1346 تاکنون است و چنین اتفاقی در طول دولت‌های پیشین رخ نداده بود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره رشد درصدی روستاهای تحت پوشش گازرسانی، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی، جمعیت روستایی کشور که در پایان دولت دهم 55 درصد بودند، در پایان دولت یازدهم به 77 درصد رسیدند و در پایان دولت دوازدهم، این رقم به 90 درصد افزایش می‌یابد، سایر روستاها نیز جمعیتی کمتر از 20 خانوار دارند و از لحاظ اقتصادی هیچ توجیهی برای گازرسانی و احداث شبکه درون روستایی با هزینه بالا، وجود ندارد و بهتر است آن روستاها از سوخت‌های دیگری استفاده کنند که مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

مومنی درباره رشد جمعیت شهری بهره‌مند از گاز، توضیح داد: جمعیت شهری تحت پوشش گازرسانی به رقم 96 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این رقم تا پایان دولت دوازدهم به 99 درصد برسد.

وی درباره یک درصد باقیمانده جمعیت شهری گفت: در پایان دولت دوازدهم، تنها یک درصد از جمعیت شهری بدون پوشش گازرسانی باقی می‌مانند، این شهرها با خطوط انتقال گاز، فاصله بسیار زیادی دارند و تعداد خانوار کمی در این شهرها زندگی می‌کنند، بنابراین هزینه گازرسانی به این مناطق بسیار زیاد است، البته به عنوان یک مسئولیت اجتماعی وظیفه دولت تامین سوخت تمام مردم است، اما موضوع گازرسانی در قوانین بودجه سالانه مشخص شده و ما نیز ملزم به انجام آنها هستیم، زیرا بحث تامین سوخت مردم از طریق گاز بحثی ویژه است که هم دولت و هم مجلس تاکید فراوانی بر انجام آن دارند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، تعداد مشترکان کنونی در کشور را 22 میلیون اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار تا پایان آذرماه، یک هزار و 106 شهر  و 24 هزار و 260 روستا از نعمت گاز استفاده می‌کنند.

کد خبر 281347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =