راه‌اندازی آزمایشی 2 ردیف از فازهای در حال تکمیل پارس جنوبی تا پایان 96

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از راه‌اندازی آزمایشی2 ردیف از فازهای در حال تکمیل پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد.

محمد مشکین فام در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: یک ردیف از فاز 13 پارس جنوبی و یک ردیف از فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی تا پایان امسال به صورت آزمایشی وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی نخستین ردیف پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی و فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی بزودی انجام می‌شود، تصریح کرد: پیشرفت بخش خشکی این فازها  از 90 درصد عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این‌که ساخت پنج سکوی پارس جنوبی که شامل 2 سکو برای فازهای 22 تا 24، 2 سکو برای فازهای 13 و یک سکو برای فاز 14 پارس جنوبی می‌شود هم اکنون از پیشرفت بالای 90 درصد برخوردار است، گفت: سه سکوی پارس جنوبی تا پایان امسال در موقعیت خود در خلیج فارس نصب می‌شود.

فاز 13 که از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپایدار، مپنا و صدرا راهبری می‌شود برای استخراج روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک پارس جنوبی و تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن گاز مایع، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد در استان بوشهر درحال اجراست.

طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون مترمکعب گاز ترش، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد، 2 هزار و ٨٧٠ تن ال‌پی‌جی و 2 هزار و ٧٤٠ تن اتان از سوی شرکت پتروسینا آریا و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در حال انجام است.

کد خبر 281370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =