بودجه 97 بر مبنای نفت 55 دلاری تنظیم شده است

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که نرخ نفت در بودجه سال 97، 55 دلار برای هر بشکه در نظر گرفته شده است، گفت: قیمت نفت هم اکنون بالاتر از این نرخ است و در واقع می‌توان گفت این نمونه‌ای از بودجه واقع‌بینانه ازسوی دولت است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (سه‌شنبه، 24 بهمن‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود با نمایندگان رسانه‌ها گفت: پارسال ۸۱ میلیارد دلار و امسال ۹۴ میلیارد دلار بنا به آمارهای جهانی به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که توزیع درآمد و فاصله دهک‌ها به‌ویژه ضریب جینی در سال‌های پس از انقلاب وضع بهتری داشته است، افزود: این آمار به روایت آمارهای جهانی است و البته به مفهوم این نیست که مشکلات را نادیده بگیریم.

وی به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره و تصریح کرد: دولت در نظر دارد از این محل اشتغا‌ل‌زایی داشته باشد، ضمن این‌که بازآفرینی شهری و کاهش آلودگی محیط زیست نیز در دستور کار قرار دارد.

نوبخت درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۵ نیز عنوان کرد: دیوان محاسبات نهادی مستقل است و هدف دولت از گفت‌وگوی بیشتر با این نهاد برای روشنگری افکار عمومی بود، زیرا این گزارش دستاویزی برای رسانه‌های معاند قرار گرفت و اعلام شد فساد گسترده مالی در ایران وجود دارد، این در حالی است که بررسی این گزارش در مجلس ادامه دارد و با دیوان محاسبات در این زمینه مشکلی نیست و جلسات ما با نهادهای نظارتی همیشه برقرار بوده است.

سخنگوی دولت درباره مقدار جذب سرمایه خارجی پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز گفت: هدف دولت از توافق برجام، رفع مشکل‌های معیشتی مردم بود و بعد از برجام شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی بودیم و البته انتظارمان بیش از این است.

وی درباره مزایای بودجه سال ۹۷ افزود: شفافیت، تمرکززدایی از مرکز و واگذاری امور به استان‌ها و بودجه‌ریزی بر اساس واقعیت از مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه سال آینده است. قیمت نفت در بودجه، ۵۵ دلار در نظر گرفته شده، در حالی که رقم نفت هم اکنون بالاتر از این نرخ است، در واقع می‌توان گفت  این نمونه‌ای از بودجه واقع‌بینانه ازسوی دولت است.

کد خبر 281379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =