واحدهای تولیدی به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اطمینان کنند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از واحدهای تولیدی خواست به منظور توسعه این صنعت در کشور و جلوگیری از وابستگی به کشورهای دیگر، به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اطمینان داشته باشند.

به گزارش شانا، سیدرضا نوروززاده امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) در آیین امضای قرارداد تجاری‌سازی کاتالیست SAC500 تاکید کرد: تحقیقاتی که در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به منظور تکمیل فرآیند و افزایش تولید در کشور انجام می‌شود، باید عملیاتی شود.

وی افزود: به منظور تجاری‌سازی تحقیقات شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و توسعه این صنعت، بهتر است این شرکت شریک و همکار داخلی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با قدردانی از شرکت پتروشیمی شازند که ریسک همکاری با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای تجاری‌سازی این کاتالیست را پذیرفته است، ادامه داد: امیدوارم این اطمینان در همه واحدهای پتروشیمی گسترش یابد.

نوروززاده با اشاره به این که همه واحدها بخش پژوهش و فناوری را دارند، گفت: تمرکز فعالیت در یک واحد خلق دانش بدون شک نتایج مطلوب‌تری به دنبال دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: واحدهای پتروشیمی کشور باید به منظور رقابت در بازار جهانی حمایت شوند تا برای تهیه کاتالیست و فناوری‌های روزآمد به کشورهای دیگر وابسته نباشیم.

وی با بیان این که اهمیت دادن به پژوهش و فناوری مورد تأکید دولت و همسو با سیاست‌های وزیر نفت است، تصریح کرد: بها دادن به خلق دانش در چارچوب سیاست‌های ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری و همان اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امیدواریم با کمک واحدهای تولیدی شاهد به نتیجه رسیدن دستاوردهای بیشتری در این زمینه باشیم.

قرارداد تجاری‌سازی کاتالیست SAC500، صبح امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) با حضور سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حبیب‌الله بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت بین اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و ابراهیم ولدخانی، مدیرعامل پتروشیمی شازند امضا شد.

کد خبر 281395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =