فرآیند تولید بنزین یورو 5 در فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شد

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: با راه‌اندازی فاز دوم این پالایشگاه، فرآیند تولید بنزین یورو 5 در این فاز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا از بندرعباس، محمدعلی دادور امروز (چهارشنبه، 25 بهمن‌ماه) در آیین راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای ظرفیت پالایش روزانه 360 هزار بشکه میعانات گازی است و با تکمیل و راه‌اندازی فاز دوم، تولید روزانه گازوئیل یورو 5 در این پالایشگاه به 8 میلیون لیتر می‌رسد.

وی با بیان این که فاز تولید در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون تثبیت شده و روزانه حدود 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5، 3.5 میلیون لیتر نفت‌گاز یورو 5 و 700 هزار  لیتر گاز مایع این پالایشگاه در کشور توزیع می‌شود، تاکید کرد: تا چند روز آینده فرآیند تولید نفتا در فاز دوم نیز تثبیت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: با تکمیل و تثبیت فاز دوم ستاره خلیج فارس 4 میلیون لیتر نفت‌گاز و 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 به تولید پیشین اضافه می‌شود.

دادور با اشاره به وسعت این پالایشگاه گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای سه فاز پالایش روزانه 120 هزار بشکه‌ای است که خوراک میعانات گازی آن با عبور از سه استان بوشهر، فارس و هرمزگان به این پالایشگاه برسد.

وی همچنین به وجود یک آبگیر در سواحل خلیج فارس (6 کیلومتری پالایشگاه) اشاره کرد و گفت: این آبگیر با دارا بودن هشت پمپ به ظرفیت 12 هزار و 500 مترمکعب، آب را به داخل پالایشگاه انتقال می‌دهد و پس از مراحل خنک‌سازی، آب به حوضچه‌های تصفیه برمی‌گردد و پس از پاکسازی، دوباره همان آب به دریا بازگشت داده می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افزود: امروز افزون بر راه‌اندازی واحد تقطیر، راه‌اندازی 2 دستگاه مولد گاز به ظرفیت 40 مگاوات برای تولید برق را شاهد هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال واحدهای مختلف فاز دوم یک به یک راه‌اندازی و این فاز تکمیل شود.

کد خبر 281397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =