شرکت گاز در استان‌های شرقی و جنوب شرقی خطوط فشار قوی احداث می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکت ملی گاز ایران را مکلف کردند گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز (شنبه، 28 بهمن‌ماه) در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه بودجه سال 97 کل کشور، شرکت ملی گاز ایران را مکلف کردند گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی را ادامه دهد.

به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بند الحاقی یک به تبصره یک لایحه بودجه سال آینده به این شرح الحاق شد: به منظور تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی، شرکت ملی گاز ایران مکلف است در قالب قراردادهای بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه سال 93 مصوب 92/12/06 و ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 93/02/01 اقدام لازم را به عمل آورد.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 کل کشور، در دفاع از پیشنهاد کمیسیون اقتصادی برای الحاق یک بند به بخش هزینه‌ای تبصره یک لایحه بودجه گفت: از سال 93 بند (ق) به قانون بودجه اضافه شد که بر احکام دائمی نیز به تصویب رسید.

وی افزود: هم اکنون همه استان‌های کشور به جز شرق کشور سه خط فشار قوی گاز دارند و به تازگی خط فشار قوی به مناطق شرقی کشور رسیده است.

تاجگردون ادامه داد: در بند الحاقی یک به تبصره یک لایحه بودجه، بحث این است که به شرق کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان که از محروم‌ترین استان‌های کشور است، اجازه دهیم براساس سازوکار بند (ق)، خط فشار قوی گاز داشته باشند.

کد خبر 281429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =