امسال 200 میلیارد تومان برای گازرسانی به مازندران اختصاص یافت

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی گفت: سال گذشته 300 میلیارد تومان و امسال 200 میلیارد تومان صرف گازرسانی به استان مازندران شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، محمود آستانه، مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح‌های بیع‌متقابل گازرسانی در آیین بهره‌برداری از گازرسانی به 11 روستای هزارجریب شهرستان نکا در شرق مازندران گفت: پارسال دولت برای گازرسانی در این استان بیش از 300 میلیارد تومان هزینه کرده بود.

وی با بیان این که 151 روستای مازندران تا پایان سال آینده به شبکه گاز می‌پیوندند، گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از 250 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

آستانه، تامین سوخت پاک برای ساکنان شهرها و روستاها از طریق توسعه گازرسانی را از جمله برنامه‌های وزارت نفت اعلام کرد و ادامه داد: گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار از جمله طرح‌های مهم برای تحقق این برنامه‌هاست که با قوت در دولت تدبیر و امید ادامه دارد.

وی تصریح کرد: وزارت نفت با توجه ویژه به رفاه اجتماعی، محیط زیست و رشد اقتصادی، گام‌های بزرگی در گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار برداشته است و اکنون برای اصلاح ساختار انرژی، نیازمند همراهی مجلس و دولت هستیم.

مشاور وزیر نفت خطاب به نمایندگان مجلس گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس با وضع قوانین، درآمد کشور را افزایش دهند تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

نماینده وزارت نفت در طرح‌های بیع متقابل گازرسانی بر ضرورت مصرف بهینه گاز تاکید کرد و افزود: متاسفانه آمار خوبی در مصرف گاز نداریم و همان طور که تلاش مفیدی برای گازرسانی انجام می‌شود باید در مصرف بهینه از سوی مشترکان هم تلاش شود، از این رو برای اصلاح ساختار انرژی، نیازمند کمک مجلس و دولت هستیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون سالانه 6 میلیارد مترمکعب گاز در استان مازندران مصرف می‌شود و در این بخش نیازمند صرفه‌جویی هستیم.

 

 

کد خبر 281437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =