آزمایشگاه کنترل کیفیت پتروشیمی جم گواهینامه بین‌المللی گرفت

آزمایشگاه کنترل کیفیت پتروشیمی جم موفق به کسب گواهینامه تأیید صلاحیت بین‌المللی از موسسه تایید صلاحیت آلمان (DAKKS) شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، این گواهینامه پس از حضور ارزیابان موسسه دولتی تایید صلاحیت آلمان در دو مرحله در تابستان امسال در محل آزمایشگاه کنترل کیفیت پتروشیمی جم و تکمیل اطلاعات برای تامین الزامات استاندارد  17025 ISO/IECصادر شد.

موسسه DAKKS آلمان یک موسسه بین‌المللی برای ارزیابی صلاحیت آزمایشگاه‌ها و بررسی صحت نتایج آزمایش‌هاست.

آزمایشگاه پتروشیمی جم نخستین مجموعه‌ای است که پس از کاهش محدودیت‌های بین‌المللی موفق به دریافت این گواهینامه در ایران شده است. دامنه کاری این گواهینامه مشتمل بر 75 روش استاندارد اندازه‌گیری و نمونه‌برداری است که در نوع خود بزرگ‌ترین دامنه کاری تایید صلاحیت شده از سوی این نهاد معتبر در سطح کشورمان محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش، از مهم‌ترین دستاوردهای این گواهینامه بی‌نیازی به آنالیز مجدد محصولات صادراتی ازسوی آزمایشگاه‌های ثالث است، زیرا براساس معاهده ILAC، اتحادیه بین‌المللی تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها که یکی از سازمان‌های فرعی و وابسته به سازمان تجارت جهانی است، نتایج صادره از آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده از سوی مراجع بین‌المللی، از نظر اصالت و صحت مورد قبول همه خواهد بود. از این رو کسب این گواهینامه نشانگر توانمندی و کارکرد این آزمایشگاه در عرصه جهانی و اعتبار بالای شرکت متبوع در بین مشتریان و رقبا خواهد بود.

کد خبر 281466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =