آیین‌نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست بررسی شد

آیین‌نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در جلسه شورای عالی انرژی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری بررسی شد.

به گزارش شانا،  اسحاق جهانگیری امروز (دوشنبه، 30 بهمن‌ماه) در جلسه شورای عالی انرژی کشور گفت: لازم است برای رفع مشکلات بازپرداخت به سرمایه‌گذاران بخش نیروگاهی تدبیری اندیشیده شود، زیرا سرمایه‌گذاران با اعتماد به دولت به این بخش ورود می‌کنند و سازوکار و نحوه بازپرداخت مبلغ معادل میزان صرفه‌جویی انرژی به سرمایه‌گذاران و دستگاه مسئول در این زمینه تعیین شود.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص برگزار کند و برای سازوکار بازپرداخت مبلغ معادل میزان صرفه‌جویی انرژی به سرمایه‌گذاران و دستگاهی که متولی پرداخت خواهد شد تعیین تکلیف کند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به طرح موضوع هماهنگی برای صادرات برق و گاز تصریح کرد: ایران کشوری است که امکان صادرات گاز را داراست و ظرفیت تولید و صادرات برق را نیز دارد که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر این‌که ایران باید به هاب انرژی منطقه تبدیل شود، لازم است موضوع صادرات برق و گاز در جلسه‌ای کارشناسی به دقت مورد بررسی قرار گیرد و ضمن ارزیابی همه ابعاد و جوانب موضوع، سیاستی روشن و شفاف در این زمینه تدوین شود.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر ضرورت توجه به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی، از دبیرخانه شورا خواست موضوع نحوه استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را در دستور کار یکی از نشست‌های آینده شورا قرار دهد تا درباره سیاستگذاری‌های کلان در این زمینه تصمیم گیری شود.

در این جلسه که وزرای نیرو، نفت، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، روسای سازمان‌های انرژی اتمی، برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز حضور داشتند،  آیین‌نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی موانع اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بحث و بررسی در خصوص موضوع هماهنگی صادرات برق و گاز و ارائه گزارش و پیشنهادهای مرتبط با اصلاح «قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی» از دیگر موضوع‌هایی بودند که در این جلسه درباره‌شان بحث و تبادل نظر شد.

جلسه شورای عالی انرژی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و برخی اعضای دولت برگزار شد.
کد خبر 281471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =