سامانه مدیریت امنیت اطلاعات مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ممیزی شد

گروه ممیزی صدور گواهینامه استاندارد ملی 27001:2013 ISO، سامانه مدیریت امنیت اطلاعات مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را ممیزی کرد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی مدیریت اکتشاف، با توجه به تأکید مستمر سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مبنی بر اجرای بخشنامه‌های دولت در الزام پیاده‌سازی «سامانه مدیریت امنیت اطلاعاتISMS » بر اساس استاندارد 27001 ISO و همچنین الزام نهادهای بالادستی (حراست، پدافند غیرعامل و...)، اداره فناوری اطلاعات و سامانه اطلاعات بالادستی مدیریت اکتشاف این سامانه را طراحی و اجرا کرد.

بر اساس این گزارش، همسو با پیاده‌سازی این سامانه از سوی کارشناسان اداره فناوری اطلاعات و دیگر ادارات مربوط مدیریت اکتشاف، با 391 نفر ساعت کار کارشناسی و در 59 جلسه با تهیه 206 فقره اسناد، الزامات و روش اجرایی و تدوین خط‌مشی در چهار فاز انجام شد.

گروه ممیزی صدور گواهینامه استاندارد ملی  27001:2013 ISO، فرآیند ممیزی و جمع‌آوری نتایج و بررسی امنیت فناوری اطلاعات مدیریت اکتشاف را هفته گذشته آغاز و پس از سه روز، نظرات و نتایج بررسی‌های خود را اعلام کرد.

فناوری اطلاعات مدیریت اکتشاف در یک سال گذشته با پیاده‌سازی و اجرای استاندارد ملی 27001:2013  ISIRI- ISO/IEC   و سند طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور در برابر حملات الکترونیکی از جانب مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری  کنترل و اصلاح شده و در صورت تأیید نهایی، گواهینامه استاندارد ملی  27001:2013 ISOرا از این مرکز دریافت خواهد کرد.

سامانه مدیریت امنیت اطلاعات در سازمان‌ها به مدیران این امکان را می‌دهد تا بتوانند مخاطرات امنیتی سامانه‌های خود را به حداقل برسانند و ریسک‌های امنیتی داده‌ها را بر حسب فرآیندهای کسب‌وکار کنترل کنند که تحقق این مهم به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در سازمان می‌انجامد.

کد خبر 281475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =