تجلیل وزیر صنعت از شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نوزدهمین همایش ملی سبز در تجلیل از 15 شرکت تابع شرکت ملی گاز گفت: امروزه حرکت در مسیر توسعه سبز، یک انتخاب نیست، یک اجبار است و ما باید بتوانیم در این جهت حرکت کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نوزدهمین همایش ملی سبز که روز دوشنبه (۳۰ بهمن‌ماه)، در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور برگزیدگان واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در سطح کشور برگزار شد، گفت: توسعه صنعتی باید بر پایه عقل و منطق و علم و فناوری روزآمد دنیا باشد و امیدوارم صاحب‌نظران و فعالان صنعتی و محیط زیست، همکاری‌های لازم را در این باره، با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: توسعه، گسترش و پایداری تولید بدون توجه به مسائل زیست‌محیطی غیرممکن و توجه به این مسئله در ایران و جهان، بسیار حائز اهمیت است.

شریعتمداری، بر لزوم مکان‌یابی مناسب صنایع بر پایه ملاحظات سبز تاکید کرد و افزود: در نظر داشتن قوانین بازیافت و شیوه‌های کاهش مصرف انرژی در محیط‌های کسب و کار صنعتی از مهم‌ترین توصیه‌ها در این زمینه است تا به مشکلات زیست‌ محیطی بعدی مبتلا نشویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کاهش شدت انرژی در فعالیت‌های صنعتی، کاهش استفاده از منابع طبیعی در این فعالیت‌ها، کاهش آلایندگی‌ها برپایه استفاده از فناوری‌های نو، هوشمندسازی تولید و توزیع در کشور و به‌کارگیری اینترنت اشیا باید در دستور کار توسعه صنعتی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز مصرف سرانه انرژی کشور دو برابر میانگین جهانی و بیش از 3 تن معادل نفت خام است.

شریعتمداری، سرانه بالای انتشار دی‌اکسید کربن به میزان ۶۶ درصد بالاتر از میانگین جهانی را از جمله مشکلات صنعتی کشور دانست و افزود: حرکت در مسیر توسعه سبز یک اجبار و نه یک انتخاب است، زیرا جهان هر روز در حال فاصله گرفتن از اقتصاد کربن‌محور است.

در ادامه این آیین، عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با بیان این که امروز ۸۰ درصد آلاینده‌ها، مربوط به وسایل نقلیه است، گفت: اگر سوخت‌های غیرفسیلی نیز به مرور وارد صنعت سبز نشود، ما هوای پاک نخواهیم داشت، ضمن آن که موضوع مهم «توسعه» در سایه حفظ محیط زیست، معنا پیدا می‌کند.

شایان ذکر است در این همایش 43 شرکت تابع وزارت نفت مفتخر به کسب عنوان واحد صنعتی  یا خدماتی سبز شدند. از این تعداد 15 عنوان (35 درصد) را شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز به خود اختصاص دادند. واحد خدماتی برگزیده سبز (زرین)؛ منطقه ۵ عملیات انتقال گاز ایران (استان فارس)، واحدهای خدماتی سبز (سیمین)؛ شرکت‌های گاز استانی ایلام، بوشهر، تهران، فارس، کردستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران، واحدهای خدماتی قابل تقدیر؛ شرکت‌های گاز استانی اصفهان، آذربایجان شرقی و منطقه ۴ عملیات انتقال گاز ایران، واحد صنعتی سبز (سیمین)؛ پالایشگاه پارسیان و پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد و واحد صنعتی قابل قدردانی؛ پالایشگاه سرخون و قشم هستند که موفق به کسب عنوان واحد صنعتی سبز شده‌اند.

کد خبر 281480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =