کیفیت نفت صادراتی میدان دورود افزایش می‌یابد

رئیس منطقه عملیاتی خارک از بهره‌برداری فاز نخست طرح انتقال نفت از کارخانه دورود ٢ به کارخانه دورود ٣ خبرداد و گفت: با اجرای این طرح، نفت تولیدی این میدان با کیفیت بالایی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، فاز نخست طرح انتقال نفت از کارخانه دورود ٢ به کارخانه دورود ٣ با ظرفیت ٦٥ هزار بشکه در روز به منظور بهبود فرآورش نفت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها در میدان دورود وارد مرحله اجرایی شد.

با نصب پمپ جدید نفت در فاز نخست این طرح، پس از تفکیک گاز، نفت از کارخانه دورود ٢ به کارخانه دورود ٣ منتقل شده و عملیات نمکزدایی و کیفی‌سازی نفت تولیدی انجام می‌شود.

عباس رجب خانی، رئیس منطقه عملیاتی خارک، در این باره اظهار کرد: با اجرای این طرح، کیفیت نفت تولیدی میدان دورود بهبود و با کیفیت بالایی صادر می‌شود.

در فاز دوم این طرح که سال آینده اجرایی می‌شود، انتقال نفت از چاه‌های فشار بالا انجام خواهد شد، به این طریق که نفت چاه‌های فشار بالا پس از یک مرحله تفکیک گاز در کارخانه دورود ٢ به طور مستقیم بدون پمپ به کارخانه درود ٣ ارسال می‌شود.

میدان نفتی دورود در جزیره خارک و در شمال‌غربی خلیج فارس واقع شده‌ است. این میدان نفتی در منطقه‌ای با گستره تقریبی ۵ کیلومتر مربع در ۲۵ کیلومتر مربع، در حوزه‌ جزیره خارک و شمال‌غربی خلیج فارس واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی ایران به‌شمار می‌رود.

کد خبر 281483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =