۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
  • کد خبر: 281487
توسعه مشارکت زنان از ماموریت‌های صنعت نفت است

مشاور وزیر در امور بانوان وزارت نفت بر توسعه و ارتقای سطح مشارکت زنان در صنعت نفت تاکید کرد و این موضوع را یکی از اهداف و برنامه‌های صنعت نفت برشمرد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فاطمه تندگویان در نشستی با مدیران و مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ماموریت‌ها و اهدافی که امور بانوان صنعت نفت دنبال می‌کند اشاره کرد و گفت: اصلاح نگرش‌های فرهنگی نسبت به زنان در صنعت نفت و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین اهداف این امور است.

وی اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده امری مقدس است و با توجه به تحولاتی که در خانواده‌ها در سطح جهانی و ملی به وقوع پیوسته باید بیش از پیش به چالش‌های پیش رو توجه کنیم.

تندگویان، طراحی ساختار مناسب در صنعت نفت برای امور زنان و تحکیم بنیان خانواده را از دیگر اهداف امور بانوان صنعت نفت بیان کرد و گفت: صنعت نفت جزو معدود سازمان‌هایی است که در این زمینه سند راهبردی دارد. 

وی بر ارتقای جایگاه زنان در خانواده، توزیع نقش‌ها و برابری جنسیتی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در سند چشم‌انداز 20 ساله و در هر یک از قانون‌های پنج ساله که تدوین می‌شود موادی به همه نکات بالا اشاره دارد و افزون بر آن، طراحی ساختار مناسب دستگاه‌های اجرایی نیز باید به موضوع مشارکت زنان و تحکیم بنیان خانواده بپردازد.

تندگویان افزود: در پنج سال گذشته در صنعت نفت، برای نخستین بار شیوه‌های برقراری عدالت جنسیتی مطرح و برای برنامه ششم پیشنهاد شد که خوشبختانه امروز به عنوان یکی از ماموریت‌های وزارت نفت، تا پایان برنامه ششم و تا زمان تحقق آن مورد توجه است.

مشاور وزیر در امور بانوان در بخشی از سخنان خود گفت: با توجه به فعالیت امور زنان صنعت نفت و شبکه مشاوران شرکت‌های اصلی و تابع،  سال گذشته در هفته دولت به عنوان سازمان برتر انتخاب شدیم و سبب خرسندی است که در این عرصه نیز به عنوان سازمان پیشرو هستیم.

وی از تشکیل کارگروه‌هایی از کارشناسان پژوهش، آموزش، بازنگری و تدوین مقررات، سلامت، ورزش و فرهنگی خبر داد و آن را از دیگر دستاوردهای امور بانوان معرفی کرد.

کد خبر 281487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =