3 انستیتوی تخصصی مرتبط با صنعت گاز کشور تاسیس می‌شود

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: در قالب قراردادهای پژوهشی شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور، سه انستیتوی تخصصی تاسیس می‌شود.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی صبح امروز (چهارشنبه، دوم اسفندماه) در حاشیه آیین افتتاح انستیتو فرآورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح انستیتو فرآورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت بودیم و قرار است انستیتوهایی نیز در دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: همکاری با دانشگاه تهران در زمینه فناوری مینی ال‌ان‌جی و همکاری با دانشگاه علم و صنعت در زمینه توربین‌ها و اندازه‌گیری هوشمند گاز با استفاده از رویکردهایی از جمله اینترنت اشیاست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز، سه ویژگی اصلی فعالیت انستیتو فرآورش گاز را فعالیت در حوزه بازیافت گوگرد، شیرین‌سازی گاز و کاهش آلاینده‌های گازی برشمرد و گفت: مجموعه فعالیت‌های پژوهشی که با همکاری شرکت ملی گاز و دانشگاه‌ها دنبال می‌شود با هدف تکمیل زنجیره ارزش گاز از تولید تا مصرف است.

عراقی حرکت از کمیت به سمت کیفیت را هدف‌گذاری 50 سال دوم فعالیت شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و گفت: این شرکت در 50 سال نخست فعالیت خود بر افزایش تولید و گازرسانی حداکثری به شبکه خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها متمرکز بود و تصمیم دارد در 50 سال بعد به سمت افزایش کیفیت عملکرد، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و استفاده از روش‌های بهینه‌تر صرفه‌جویی حرکت کند.

کد خبر 281492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =