تلاش پژوهشگاه نفت برای تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت گاز

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که این پژوهشگاه توان خود را برای تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت گاز کشور به کار می گیرد، گفت: افتتاح و آغاز به کار انستیتو فرآورش گاز نیز در این مسیر اجرایی شده است.

به گزارش شانا، جعفر توفیقی امروز چهارشنبه (دوم اسفندماه) در حاشیه آیین افتتاح انستیتو فرآورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پژوهشگاه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در قالب قرارداد پژوهشی منعقد شده با شرکت ملی گاز ایران، تا حد امکان به نیازهای این شرکت در زمینه فناوری، بهینه‌سازی فرآیندهای موجود و خلق ثروت پاسخ دهد.

وی افزود: انستیتو فرآورش گاز در سه محور اصلی شیرین‌سازی، گوگردزدایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی فعالیت می‌کند و بر اساس آنچه امروز از سوی معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مورد تاکید قرار گرفت، انستیتو در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گاز قدم بر می دارد.

توفیقی به سابقه طولانی فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه گاز اشاره کرد و ادامه داد: ابداع حلال مخصوص برای شیرین‌سازی گاز، طراحی واحد مرکاپتان‌زدایی و فعالیت‌هایی در حوزه گوگردزدایی از جمله این اقدامات بوده است.

وی درباره اعتبارات این انستیتو گفت: اعتبارات سال 97 این انستیتو که تصویب شده، بالغ  بر 10 میلیارد تومان و 65 هزار یورو است که از سوی کارفرما تامین می‌شود.

بر اساس این گزارش، انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت، پیرو قرارداد پژوهشی امضا شده بین شرکت ملی گاز ایران و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف همکاری پژوهشی در حوزه تصفیه و شیرینسازی گاز، صبح امروز (چهارشنبه، دوم اسفندماه) با حضور حبیباله بیطرف، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و جمعی از مدیران این معاونت، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و اعضای هیئت مدیره این شرکت و جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جمعی از مدیران و رؤسای این مجموعه افتتاح شد.

کد خبر 281497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =