فعالیت‌های فاز نخست قرارداد پژوهشی شرکت ملی گاز و پژوهشگاه نفت اعلام شد

رئیس انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت، فعالیت‌های انجام شده در فاز نخست قرارداد پژوهشی این مجموعه با شرکت ملی گاز ایران را اعلام کرد.

به گزارش شانا، اکبر زمانیان امروز چهارشنبه (دوم اسفندماه) در حاشیه آیین افتتاح انستیتو فرآورش گاز در جمع خبرنگاران گفت: تاسیس انستیتوهای تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به منظور انجام فعالیت‌های پژوهشی در بخش پایین‌دست صنعت نفت در مسیر تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به این که شرکت ملی گاز سه قرارداد پژوهشی در این زمینه امضا کرده است، امروز و در فاز نخست اجرای یکی از این قراردادها، انستیتو فرآورش گاز افتتاح شد و بر مبنای آن، در چند سال آینده شاهد دستیابی به فناوری‌هایی مرتبط با صنعت گاز خواهیم بود.

رئیس انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت، درباره فعالیت‌های انجام شده در فاز نخست قرارداد پژوهشی با شرکت ملی گاز، به تدوین نقشه راه و برنامه جامع تحقیقاتی انستیتو فرآورش گاز اشاره کرد و گفت: حدود 2 ماه پیش این اقدامات نهایی شد.

وی به فعالیت‌های پژوهشگاه در حوزه گاز اشاره کرد و گفت: در 10 سال گذشته فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شدکه هم اکنون این دستاوردها در شرکت ملی گاز استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت، پیرو قرارداد پژوهشی امضا شده بین شرکت ملی گاز ایران و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف همکاری پژوهشی در حوزه تصفیه و شیرینسازی گاز صبح امروز (چهارشنبه، دوم اسفندماه) با حضور حبیباله بیطرف، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و جمعی از مدیران این معاونت، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و اعضای هیئت مدیره این شرکت و جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جمعی از مدیران و رؤسای این مجموعه افتتاح شد.

کد خبر 281499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =