پایبندی بی‌سابقه به توافق جهانی کاهش تولید نفت در نخستین ماه 2018

کمیته وزارتی نظارت اوپک و غیر اوپک اعلام کرد در آغاز دومین سال اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت، پایبندی به این توافق به سطحی بی‌سابقه رسیده است.

به گزارش دبیرخانه اوپک از وین، کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک اعلام کرد: تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک در ماه ژانویه سال 2018 میلادی به سطح پایبندی 133 درصدی به این توافق دست یافته‌اند.

پایبندی محکم به توافق یاد شده در نخستین ماه سال 2018 میلادی در ادامه روند روزافزون پایبندی به این توافق است که در طول سال 2017 میلادی نیز مشاهده شده بود.

کمیته وزارتی نظارت با ابراز خرسندی از مجموع نتایج یاد شده، با اشاره به نوسان‌های اخیر بازار نفت بر اهمیت استمرار هوشیاری تولیدکنندگان نفت تأکید کرد.

این نهاد همچنین اعلام کرد میزان پایبندی امضاکنندگان توافق یاد شده به سهمیه تولید خود یکسان نبوده است و برخی اعضا عملکرد بهتری داشته‌اند. بر این اساس، کمیته وزارتی نظارت بر بازار از همه امضاکنندگان خواست برای شتاب‌بخشی به بازگشت توازن به بازار نفت، تلاش‌های فردی و جمعی خود را استمرار بخشند و تا حد ممکن ارتقا دهند.

کمیته وزارتی نظارت در طول سال 2018 میلادی بر تلاش برای حفظ و بهبود پایبندی کامل همه کشورهای عضو به توافق جهانی کاهش تولید نفت تمرکز خواهد کرد.

نشست آینده این کمیته ماه آوریل امسال در عربستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 281529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =