سرمایه‌گذاری‌ صنعتی و پتروشیمی در سواحل مکران ادامه می‌یابد

معاون اول رئیس جمهوری به خط انتقال گاز به منطقه سواحل مکران برای استقرار پتروشیمی و صنایع وابسته به آن اشاره کرد و گفت: پیگیر خط انتقال گاز به هند و پاکستان هستیم، اما در داخل کشور نیز سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و پتروشیمی به‌ویژه در سواحل مکران انجام خواهد شد.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، امروز (یکشنبه، ششم اسفندماه) در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران گفت: یکی از شاخص‌های مهم عدالت، عدالت منطقه‌ای است و توسعه سواحل مکران می‌تواند عدالت منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد، زیرا برخی مناطق کشور نسبت به دیگر مناطق در زمینه توسعه عقب‌تر هستند.

وی با بیان این‌که در طرح توسعه سواحل مکران به امنیت ملی و رشد اقتصادی ایران توجه خواهد شد، افزود: ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و توسعه سواحل مکران قادر است به درجه امنیت کشور اضافه کند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که در طرح توسعه سواحل مکران شهرهای جدیدی پیش‌بینی شده که مردم می‌توانند در این شهرها ساکن شوند، گفت: بخش وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی که نمی‌توان به دلیل برخی محدودیت‌ها انجام داد، در سواحل مکران قابل انجام هستند و طرح‌های صنعتی مختلف بخش نفت و گاز نیز می‌توانند در این سواحل مستقر شوند.

جهانگیری با اشاره به خط انتقال گاز به منطقه سواحل مکران برای استقرار پتروشیمی و صنایع وابسته به آن گفت: پیگیر خط انتقال گاز به هند و پاکستان هستیم، اما در داخل کشور نیز سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، پتروشیمی، کشاورزی و شیلات به‌ویژه در سواحل مکران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت در منطقه جاسک تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام راهبردی که در منطقه جاسک در دستور کار دولت قرار دارد این است که پایانه صادراتی بخشی از منابع نفتی کشور را از خلیج فارس به دریای عمان و جاسک منتقل کنیم و این منطقه در آینده به راه‌آهن سراسری کشور متصل و به یکی از کانون‌های مهم بندری کشور تبدیل می‌شود. 

کد خبر 281547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =