سهم 90 درصدی توسعه میدان‌های مشترک و نگهداشت توان تولید از منابع سرمایه‎گذاری

حدود 90 درصد از مجموع کل عملکرد منابع سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران در سال 96 به طرح‌های توسعه میدان‌های مشترک و طرح‌های نگهداشت توان تولید اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: طرح‌های توسعه میدان‌های مشترک و نگهداشت توان تولید نفت و گاز در مسیر پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در اولویت سرمایه‌گذاری این شرکت قرار داشته‌اند و در همین زمینه، به بحث عمران مناطق نفت‌خیز نیز به طور ویژه توجه شده است.

بر اساس این گزارش، از مجموع کل عملکرد منابع سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران در سال 96، بالغ بر ۵٦ درصد به توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز، ٣٣ درصد به طرح‌ها و پروژه‌های نگهداشت توان تولید نفت و گاز و بقیه به طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز و طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته است.

به گزارش شانا، توسعه میدان‌های مشترک همواره به عنوان اولویت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مورد تاکید قرار دارد و به ثمر رسیدن بخش عمده کار توسعه در پارس جنوبی و افزایش چشمگیر تولید روزانه نفت در غرب کارون در سال‌های اخیر، نشات گرفته از همین سیاست است. همچنین افزون بر اقدامات انجام شده به منظور نگهداشت توان تولید، بالغ بر 6 میلیارد دلار پروژه جدید نیز در این حوزه تعریف شده که قرار است با همکاری پیمانکاران داخلی در قالب EPC اجرایی شوند.

کد خبر 281747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =