زاروبژنفت در ازدیاد برداشت، صاحب فناوری است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت زاروبژنفت در مقوله ازدیاد برداشت صاحب فناوری است و امیدواریم با اجرای قرارداد توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب، ضریب بازیافت از این میدان‌ها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی کاردر عصر امروز (چهارشنبه، 23 اسفندماه) در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان‎های مشترک آبان و پایدار غرب، بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت زاروبژنفت روسیه و شرکت دانا انرژی ایران در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات قراردادی با شرکت‌های ایرانی، اروپایی و آسیایی برای توسعه دیگر میدان‌ها ادامه دارد.

وی گفت: شرکت فرانسوی توتال هم طبق برنامه در حال اجرای فعالیت‌های توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره مناقصه میدان نفتی آزادگان هم گفت: از شرکت‌های متقاضی خواسته‌ایم کنسرسیوم تشکیل دهند تا بین کنسرسیوم‌ها مناقصه‌ها برگزار شود.

بر اساس این گزارش، این قرارداد همکاری در چارچوب قراردادهای جدید نفتی، عصر امروز (چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه) و با حضور وزیر نفت، بین علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سرگی کودریاشف (Sergey I. KUDRYASHOV)، مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه و محمد ایروانی، مدیرعامل شرکت دانا انرژی امضا شد.

این قرارداد که با هدف بهبود ضریب بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری از این دو میدان برای یک دوره ۱۰ ساله امضا شده است، دستیابی به تولید روزانه حداکثر ۴۸ هزار بشکه نفت را هدف‌گذاری کرده است و برای مدت حداکثر ۱۰ سال دیگر نیز با توافق طرف‌ها قابل تمدید خواهد بود.

سهم مشارکت شرکت زاروبژنفت روسیه در این قرارداد ۸۰ درصد و سهم شریک ایرانی ۲۰ درصد عنوان شده است.

میدان مشترک آبان در ۳۸ کیلومتری جنوب غرب شهرستان دهلران واقع شده و میدان پایدار غرب در ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و ۳۵ کیلومتری مرکز فرآورشی چشمه‌خوش در استان ایلام و مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار گرفته؛ میدان‌هایی که مجموع تولید کنونی نفت آنها ۳۶ هزار بشکه در روز است.

کد خبر 281899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =