سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت 5 کارگروه تشکیل می‌دهد

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به ضرورت اجرایی شدن سند چشم‌انداز سازمان گفت: در سال آینده پنج کارگروه سلامت، منابع انسانی، مالی، تکریم ارباب رجوع و فناوری اطلاعات با هدف بررسی برنامه عملیاتی تشکیل می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مهدی هاشمی با اشاره به این‌که بهداشت و درمان نقشی کلیدی در پشتیبانی عملیات نفت دارد، افزود: همانطور که شرایط کلان در صنعت نفت به مرور زمان در حال تغییر است، سازمان بهداشت و درمان نیز به عنوان پشتیبان این صنعت، ضمن تطبیق با شرایط جدید در قالب سند چشم‌انداز این سازمان شکل می‌گیرد.

وی گفت: در سال 94 سند چشم‌انداز سازمان با مشارکت همه رؤسا و کارشناسان مناطق تدوین و به عنوان میثاق سازمانی تصویب شد که وظیفه پیاده‌سازی این سند برعهده مدیریت برنامه‌ریزی گذاشته شد، بنابراین این مدیریت همه برنامه‌های عملیاتی مناطق سازمان و واحد‌های ستادی را با این سند هماهنگ و حرکت سازمان را برای اهداف این سند پایش می‌کند.

وی با تاکید بر اثرگذاری حوزه مدیریت برنامه‌ریزی در چشم‌انداز و موفقیت سازمان اظهار کرد: برنامه‌ها در سازمان در سه سطح کلان و میانی و عملیاتی تنظیم می‌شود، یکپارچگی و همراستایی این برنامه‌ها مهم‌ترین عامل تضمین دستیابی به اهداف سازمان است.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بهداشت و درمان تصریح کرد: اهداف کلان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سند چشم‌انداز شامل ارتقای سطح سلامت، ارتقای کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی همکاران و خدمت گیرندگان، ارتقای کارآمدی سازمانی، روزآمدی فناوری و تحقیقات سلامت و بهبود روابط فراسازمانی است.

هاشمی افزود: مدیریت برنامه‌ریزی از بدو تشکیل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 77 شامل چهار واحد مطالعات راهبردی و ارزیابی عملکرد، حوزه مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری، حوزه آمار و اطلاعات و تدوین مقررات است که به عنوان یکی از مدیریت‌های اصلی  زیرمجموعه مدیرعامل تعریف شده است.

وی تاکید کرد: فرآیند برنامه‌ریزی فرآیندی مشارکتی است و به منظور هرچه واقعی‌تر شدن برنامه‌ها در سال آینده پنج کارگروه سلامت، منابع انسانی، مالی، تکریم ارباب رجوع و فناوری اطلاعات تشکیل خواهد شد و امیدوارم با مشارکت بین بخشی بتوانیم برنامه‌های مناسبی در سطح سازمان داشته باشیم.

اقدام‌های واحد مطالعات راهبردی و ارزیابی عملکرد در سال 96

از جمله اقدام‌های واحد مطالعات راهبردی و ارزیابی عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌توان به تهیه گزارش فعالیت و وضع عمومی سازمان برای طرح در مجمع عمومی صاحبان سهام، بازنگری در سند چشم‌انداز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، نظارت بر تدوین برنامه سالانه مناطق سازمان و واحدهای ستادی بر اساس سند چشم‌انداز، بررسی و اطلاع برنامه عملیاتی مناطق سازمان، دریافت گزارش پیشرفت برنامه‌های عملیاتی مناطق و بررسی آنها، بازدید و ممیزی اجرای برنامه‌های عملیاتی در طول سال، ارزیابی پیشرفت برنامه‌های عملیاتی و تهیه گزارش تجمیعی اشاره کرد.

تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مناطق، دریافت اطلاعات و آمار از واحد آمار برای تدوین گزارش ارزیابی عملکرد، ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی مناطق سازمان، ارائه خدمات مشاوره‌ای برای تدوین و بازنگری در برنامه استراتژیک بیمارستان‌ها، مشارکت و نظارت بر فرآیند تدوین بودجه برنامه‌ای سال بعد، مشارکت در طراحی اقدامات اصلاحی و تدوین برنامه سال آینده مناطق از سوی این واحد در سال 96 انجام شد.

انجام مطالعات درباره بررسی جوانب و امکان‌سنجی پروژه‌های توسعه‌ای و کلیدی، دریافت مجوز از مدیرعامل سازمان به منظور مکانیزه کردن فرآیندهای برنامه‌ریزی و کنترل همه مناطق و نیز انجام مطالعات موردی از دیگر اقدام‌های واحد مطالعات راهبردی و ارزیابی عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 96 است.

کد خبر 281952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =