حضور فعال در بازارهای بین‌المللی از اهداف مهم شرکت ملی حفاری است

حضور فعال در مناقصات و بازارهای بین‌المللی، مشارکت فعال در پروژه‌ها، توسعه ناوگان موجود و مجهز کردن تجهیزات به آخرین فناوری‌های روز با سرمایه‌گذاری افزون بر 15 میلیون یورو مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های امسال شرکت ملی حفاری است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، شهرام شمی‌پور، مدیر خدمات سیمان و انگیزش چاه این شرکت در تشریح عملکرد سال 96 و برنامه‌های امسال این شرکت، به گسترش فرآیند بازسازی، نگهداری و تعمیرات تجهیزات و ادوات اشاره کرد و افزود: تجربه این مدیریت در خارج از کشور از جمله کشور لیبی و ارائه خدمات سیمانکاری به شرکت نفت آن کشور در کنار شرکت‌های مطرح حفاری جهان، نام شرکت ملی حفاری ایران را در شمار شرکت‌های صاحب‎نام این صنعت قرار داده است.

وی اظهار کرد: مدیریت سیمان و انگیزش چاه هم اکنون به شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره ایران، نفت مناطق مرکزی ایران، مهندسی و توسعه نفت (متن)، نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف به عنوان شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران خدمات ارائه می‌دهد.

شمی‌پور گفت: هم‌اکنون خدمات این بخش حدود 70 درصد سهم بازار در مناطق  خشکی و 12 درصد در دریا را در اختیار دارد که با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و دقیق و در دستور کار قرار دادن خرید تجهیزات لازم به دنبال افزایش این سهم به‌خصوص در بخش دریاست.

وی افزود: میدان‌های نفتی غرب کارون شامل سه میدان بزرگ نفتی آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی و یادآوران است و مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه شرکت ملی حفاری با تجهیزات به روز و نیروهای کارآمد و باتجربه به دنبال مشارکت حداکثری و فعال در این میدان‌ها و سایر میدان‌های مشترک است.

شمی‌پور در بیان توانمندی این مدیریت از نظر متخصصان مجرب و تجهیزات اظهار کرد: این بخش هم اکنون با داشتن بیش از 90 دستگاه پمپاژ سیمان و اسید و بالغ بر 700 نیروی انسانی یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان خدمات جانبی حفاری در کشور است که به همه شرکت‌های اصلی تابع وزارت نفت و همچنین شرکت‌های خصوصی در مناطق مختلف کشور خدمات می‌دهد.

وی در زمینه ارائه خدمات مهندسی و طراحی انواع برنامه سیمان و اسید گفت: با انجام آزمایش‌های تخصصی دوغاب سیمان و همچنین آزمایش‌های تخصصی اسید با استفاده از تجهیزات مدرن و منطبق بر استانداردهای آزمایشگاه‌های بین‌المللی ازسوی متخصصان با تجربه، ارائه خدمات به شرکت‌های متقاضی صورت می‌گیرد.

مدیر خدمات سیمان و انگیزش چاه شرکت ملی حفاری ایران درباره مشارکت در اطفای حریق چاه‌های نفت و گاز اظهار کرد: در فرآیند چاه‌های نفت و گاز وقوع حوادث و فوران چاه‌ها اجتناب‌ناپذیر و عملیات مهار چاه‌ها بسیار پیچیده، خطر‌آفرین و نیازمند تجربه، دانش فنی و فناوری‌های خاص و متنوع است.

وی  افزود: حضور متخصصان و کارشناسان مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه در مهار چاه‌های 50 اهواز، چاه گازی 23 کنگان، 24 نفت شهر، 76 بی‌بی حکیمه، 104 مارون و 147 رگ سفید نشان از تلاش، استقامت و مهارت نیروی انسانی و همچنین اهمیت این ناوگان در همه مراحل حفاری و تکمیل چاه‌های نفت و گاز دارد.

شمی‌پور در خصوص عملکرد سال گذشته این مدیریت گفت: در سال 96 در مجموع  4 هزار و 312 مورد خدمات شامل  عملیات اسیدکاری  گسترده،  اسیدکاری ویژه، سیمانکاری و عملیات تزریق‌پذیری به چاه‌های در دست حفاری، تعمیری، تکمیلی و در حال بهره‌برداری ارائه شد.

گفتنی است که مدیریت سیمان و انگیزش چاه  شرکت ملی حفاری ایران در سال 1395 با توجه به توسعه ناوگان و تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها در قالب سیستم کامل خدمات یکپارچه برای ارائه به واحدهای متقاضی در اقصی نقاط کشور فعالیت خود را آغاز کرد. این مدیریت با به‌کارگیری دستگاه‌های پمپاژ با فشار بالا که از جدیدترین فناوری‌های روز برخوردار است، همه خدمات مورد درخواست شرکت‌های متقاضی را از طریق اجرای انواع عملیات سیمانکاری در موقعیت دستگاه حفاری، عملیات لایه شکافی و پمپاژ سیمان، نیتروژن، اسید و گازوییل، انواع حلال‌ها و آب را از طریق دستگاه‌های لوله مغزی سیار روی چاه‌های در حال حفاری یا در حال بهره‌برداری عهده‌دار است.       


کد خبر 282292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =