مسئولیت‌‌های اجتماعی خطوط لوله و مخابرات نفت در گستره ایران اجرا می‌شود

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به دلیل گستردگی در سراسر کشور، یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه اجرای مسئولیت اجتماعی، خدمات بسیاری را به شهروندان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی‌اصغر سالمی، مدیر منابع انسانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و سرپرست روابط عمومی این شرکت که مسئولیت اجرای برنامه‌ها در بخش مسئولیت اجتماعی را نیز بر عهده دارد در این باره گفت: ما با مردم اطراف خطوط لوله و تلمبه‌خانه‌ها همکاری خوبی داریم و سعی می‌کنیم هم از خدمات ساکنان مجاور در کارها استفاده کنیم و هم این خانواده‌ها را از امکانات بهداشتی، آموزشی، خدماتی و ... شرکت بهره‌مند کنیم.

وی افزود: به مناطق دوازده‌گانه این شرکت تکلیف شده که از ماشین‌آلات سنگین که در تعمیرات خطوط لوله در سطح کشور فعال هستند در اوقات فراغت، در زمینه کشاورزی، تسطیح جاده‌های روستایی و کمک به روستاهای مجاور از طریق شورای روستاها استفاده شود.

به گفته سالمی، خدمات پزشکی در درمانگاه‌های مراکز انتقال نفت این شرکت که بیشتر در نقاط دورافتاده مستقر هستند از جمله مواردی است که به ساکنان مجاور خطوط و مراکز انتقال نفت ارائه می‌شود.

سالمی با بیان این‌که کمک به بازسازی مساجد و حسینیه‌ها، مدارس، حفر چاه، اطفای آتش‌سوزی‌های احتمالی و ... نیز از دیگر کمک‌هایی است که کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات برای ساکنان همجوار خود انجام می‌دهند، ادامه داد: تصفیه آب شرب روستاییان، فرهنگ‌سازی برای رعایت حریم خطوط لوله در میان مردم از طریق توزیع بسته‌های آموزشی و ... نیز از دیگر اقدام‌هایی است که این شرکت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی خود از انجام آنها دریغ نمی‌کند.

رئیس اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت خطوط لوله و مخابرات به زلزله پارسال کرمانشاه اشاره کرد و گفت: زمانی که زمین‌لرزه کرمانشاه اتفاق افتاد، همکاران خطوط لوله و مخابرات بسیجی‌وار به میدان آمدند و انواع کمک‌های نقدی و غیرنقدی از جمله ماشین‌آلات سنگین و وسایل نقلیه امدادی را تقدیم زلزله‌زدگان کردند.

وی اظهار کرد: همچنین از لوازم و امکانات مراکز انتقال نفت و منطقه غرب برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده استفاده‌های بسیار شد.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با 12 منطقه عملیاتی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیش از 14 هزار کیلومتر خطوط لوله نفت و فرآورده، 186 مرکز انتقال نفت، تاسیسات و فشارشکن و 293 ایستگاه مخابراتی، انتقال سالانه 123 میلیارد لیتر نفت و فرآورده را برعهده دارد.

به گزارش شانا، بر اساس برنامه پنج ساله صنعت نفت، پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در چهار بخش تعریف و اعتبارات آن نیز پس از نظر صریح وزیر نفت و تایید هیئت مدیره اختصاص یافته است.

بر این اساس، به منطقه غرب کارون، منطقه پارس شمالی و جنوبی، دیگر مناطق نفتخیز و دیگر مناطق کشور به ترتیب 5، 7، 11 و 2 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

کد خبر 282309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =