سرمایه‌گذاری در احداث خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار توجیه اقتصادی دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سرمایه‌گذاری در احداث خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با توجه به امنیت منطقه، توجیه اقتصادی دارد و بازگشت سرمایه در موعد مقرر انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه احداث خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار که امروز (دوشنبه، 3 اردیبهشت‌ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خروج نیروهای نظامی از پروژه‌های صنعت نفت و چگونگی حضور شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌ اجتماعی نیروهای مسلح در اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار، توضیح داد: حضور صندوق‌های بازنشستگی در طرح‌های پتروشیمی و دیگر طرح‌های نفتی یک اقدام اقتصادی و ماموریتی است، زیرا صندوق‌های بازنشستگی باید ارزش پول اعضای خود را از طریق سرمایه‌گذاری حفظ کنند.

وی با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی باید ادامه داشته باشد، تصریح کرد: روش‌های سرمایه‌گذاری که پیش از این متداول بود به نقش مدیریتی صندوق‌ها در شرکت‌های پتروشیمی و نفتی منجر می‌شد، اما بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس‌جمهوری، صندوق‌ها از مدیریت مجموعه‌های پتروشیمی و نفتی خارج می‌شوند.

حاتمی ادامه داد: برای نیل به این مقصود، سهام شرکت‌ها به گونه‌ای مدیریت می‌شود که کمتر از 51 درصد از آن به صندوق و باقیمانده سهام به بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره دلیل حضور وزارت دفاع در ساخت خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در توسعه آن تسریع شود، به همین دلیل بخشی از سرمایه‌گذاری خود را در این پروژه قرار داده‌ایم. البته این کار برای ما توجیه اقتصادی دارد و برگشت سرمایه در موعد مقرر انجام خواهد شد. 

وی درباره امنیت منطقه مکران گفت: استان سیستان و بلوچستان جزو امن‌ترین مناطق کشور است و آنچه به عنوان ناامنی منطقه مطرح می‌شود، تحمیل و برنامه‌ریزی دشمنان جمهوری اسلامی است.

حاتمی با تاکید بر استقرار امنیت کامل در منطقه سیستان و بلوچستان افزود: یکی از پیام‌های احداث این خط انتقال گاز، خطاب به سرمایه‌گذاران است تا با سرمایه‌گذاری قابل توجهی که در این منطقه انجام می‌شود شاهد برقراری امنیت کامل در استان سیستان و بلوچستان باشند و دیگر هیچ نگرانی درباره امنیت منطقه وجود نداشته باشد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری متناسب با توجیه اقتصادی و با توجه به جوانب امنیتی و اشتغال‌زایی، تصمیم به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف کشور می‌گیرند و از آنجا که صنعت نفت به این موارد توجه دارد، به نظر من می‌توانیم همکاری بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 282322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =