۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
  • کد خبر: 282326
وضع اقتصاد در همه شاخص‌ها مثبت است

سخنگوی دولت با بیان این‌که در اسفندماه سال 96، قیمت فروش نفت حدود 60 دلار بوده که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به این موضوع منابع کشور افزایش یابد، گفت: وضع اقتصاد در همه شاخص‌ها مثبت است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشستی خبری با بیان این‌که بودجه دولت در سال 96، 100درصد تحقق یافت، اما بر اساس بودجه مصوب مجلس، حدود 92.3 درصد محقق شد که نشان‌دهنده پیش‌بینی درست دولت بود، گفت: در 11 ماه پارسال، قیمت نفت ایران حدود 53 دلار بود و به دلیل این‌که نرخ میعانات گازی نیز معادل نفت گرفته می‌شود، سرجمع حدود 55 دلار برای هر بشکه بوده است.

وی افزود: البته در اسفندماه سال 96، قیمت فروش نفت حدود 60 دلار بود که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به این موضوع منابع کشور بیشتر شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: پیش‌بینی قیمت نفت در بودجه سال گذشته بین 50 تا 55 دلار برای هر بشکه بود که بر اساس گزارش‌ها این پیش‌بینی ازسوی دولت درست درآمد.

نوبخت با بیان این‌که صندوق بین‌المللی پول در نهم فروردین‌ماه، اقتصاد ایران را در 40 شاخص و هفت بند ارزیابی کرده، تصریح کرد: وضع اقتصاد ما در همه شاخص‌ها مثبت بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که منتظر تصمیم‌های دولت آمریکا در 22 اردیبهشت‌ماه نیستیم و برای همه شرایط برنامه‌ریزی کرده‌ایم، عنوان کرد: همه منابع ارزی کشور شناخته شده است، 100 میلیارد دلار ورودی و منابع بازار ارز است، درحالی که مصرف‌مان کمتر از این مقدار است و بنابراین، فزونی عرضه به تقاضای دلار داریم.

کد خبر 282326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =