آمادگی شرکت LMF برای انتقال فناوری ساخت کمپرسورهای گاز به تاپکو

مدیر عامل شرکت تاپکو از آمادگی این شرکت برای ساخت کمپرسورهای گاز با همکاری شرکت اتریشی LMF در ایران و همچنین انتقال فناوری خبر داد.

به گزارش شانا، شهرام الوندی درباره شرکت اتریشی LMF، گفت: این شرکت از سازنده‌های معتبر دنیا در حوزه کمپرسورهای رفت و برگشتی (Recip)، اسکرو (Screw) و سانتریفوژ گاز است؛ این شرکت به پشتوانه تجربه‌ای 150 ساله، اکنون نسبت به تامینکمپرسورهایگاز در پروژه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی کشور اقدام کرده و در بیشتر فهرست‌های مشترک معتبر نظیر شرکت‌های نفت و گاز پارس، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حضور دارد.


مدیرعامل شرکت تاپکو، همچنین درباره سوابق این شرکت تشریح کرد: کمپرسورهای شرکت LMF، اکنون در پالایشگاه شهیدتندگویان تهران، پتروشیمی خوزستان، پتروشیمی کردستان، پالایشگاهفازهای 20و 21 پارس جنوبی،میدان‌های نفتی خشت، سروستان، سعادت آباد و قلعه نار، بیش از 100 ایستگاه CNG و ... نصب هستند.

وی افزود: اکنون نیز کار مهندسی و ساخت کمپرسورهای پتروشیمی‌های هنگام، الفین ایلام، الفین بوشهر، گچساران، و ... در حال انجام بوده و کمپرسورهای اصلی میدان نفتی یاران شمالی (غرب کارون) و طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس نیز به تازگی به سایت ارسال شده اند.
 

الوندی در ادامه سوابق این شرکت در ایران، گفت: از سوی دیگر، شرکت LMF اتریش با توجه به الزام‌های دولت تدبیر و امید و همچنین دستور مقام معظم رهبری برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از امکانات ساخت داخل، برای نخستین بار نسبت به انتقال فناوری واقعی و ساخت داخل کمپرسورهای Reciprocating پروژه پتروشیمی گچساران با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین هلدینگ خلیج فارس اقدام کرده است. 

مدیرعامل شرکت تاپکو، ادامه داد: پس از پایان این پروژه، امکان ساخت بخش مهمی از این کمپرسورها در داخل کشور به‌وجود می‌آید. همچنین کارفرما در تمام مراحل ساخت داخل، از امکانات نظارتی خود استفاده و گزارش پیشرفت را دریافت می‌کند.

الوندی با اشاره به امضای قرارداد بین تاپکو و LMF اظهار کرد: شرکت‌هایLMF و تاپکو با امضای یک قرارداد رسمی انتقال فناوری از ابتدای سال 2017 میلادی آمادگی دارند تا در این باره و همکاری مشابه با آن، مذاکره کنند.

وی افزود: تاپکو هم‌اکنون، نیز به عنوان شریک تجاری LMF نسبت به ارائه تمامی خدمات مرتبط با نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کمپرسورهای این شرکت اقدام می‌کند؛ همچنین خدمات ساخت، تعمیرات و نگهداری این کمپرسورها، در کارخانه تاپکو قابل ارائه به کارفرمایان است.
 
کد خبر 282798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =