ایران حجم عرضه نفت خود را در بازارهای جهانی حفظ می‌کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ایران در فروش نفت از شگردهای تازه‌ای بهره می‌گیرد و مقدار عرضه خود را در بازارهای جهانی حفظ می‌کند.

اسدالله قره‌خانی به خبرنگار شانا گفت: با ادامه روند کنونی در بازار جهانی نفت شاهد شوک و تغییر ناگهانی قیمت نخواهیم بود، همچنین با مدیریتی که در فروش نفت در بخش بین‌الملل وزارت نفت وجود دارد حتی اگر تحریم‌های نفتی اعمال شود، ایران نفت خود را با راهکارهای جدید  روانه بازارهای جهانی می‌کند.

وی افزود: ایران راهکارهایی اتخاذ کرده که اگر برخی مشتریان نفت خام این کشور تمایلی به ادامه همکاری نداشتند، مشتریان جدیدی جایگزین شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تهدیدهای اخیر آمریکا اشاره و تصریح کرد: تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا به این معنا نیست که ایران دست و پا بسته بوده تا این کشور شریان‌های اقتصادی کشور را تحریم کند و ما نیز جریان صادرات نفت را ببندیم، بلکه ما مقدار عرضه نفت خود در بازار را حفظ می‌کند.

قره‌خانی، با اشاره به مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا درباره آینده برجام عنوان کرد: باید دید که در آینده تصمیم‌های کلان میان ایران و چند کشور اروپایی چه می‌شود و آیا منافع ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تضمین خواهد شد یا خیر؟

کد خبر 282953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =