۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
  • کد خبر: 282954
تامین سرانه آموزشی مجتمع 2 هزار واحدی نفت در اهواز

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در آیین افتتاح مدرسه متوسطه دوره اول در مجموعه مسکونی ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز گفت: هم‌اکنون ۴۸ واحد آموزشی در استان خوزستان با تامین اعتبار از سوی شرکت ملی نفت ایران در دست ساخت است.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یک باب مدرسه متوسطه دوره اول در مجموعه مسکونی ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز افتتاح شد. این مدرسه ۱۲ کلاسه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان احداث و هزینه آن به میزان ۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران تامین شد.

در آیین گشایش این مدرسه، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از دست‌درکاران اجرای این پروژه قدردانی کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۸ واحد آموزشی در استان خوزستان با تامین اعتبار از سوی شرکت ملی نفت ایران، در دست ساخت است.

محسن امیریان با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ساخت مجموعه ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز، از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان درخواست کرد نسبت به شتاب در تکمیل پروژه و همچنین تعیین تکلیف اسناد واحدها اهتمام داشته باشند.

این مدرسه متوسطه دارای ۲۶۰۰ متر مربع محوطه‌سازی و ۲۰۵۰ متر مربع فضای آموزشی است و در مجاورت آن یک باب مدرسه ۱۰ کلاسه ابتدایی نیز با ۱۸۷۰ متر­مربع محوطه‌­سازی و ۱۵۵۰ مترمربع فضای آموزشی در دست ساخت است که در مراحل پایانی کار قرار دارد. اعتبار ساخت این مدرسه ۳۵ میلیارد ریال از سوی شرکت ملی نفت ایران تامین شده است.

برای این دو مدرسه یک سالن ورزشی سرپوشیده مشترک به متراژ ۶۴۵ مترمربع با اعتبار ۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال احداث شده که از محل اعتبارات طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران تامین شده است.

پس از برگزاری آیین افتتاح این مدرسه، عملیات احداث یک باب مدرسه جدید و یک سالن ورزشی چند منظوره در این مجموعه مسکونی کلنگ‌زنی شد. اعتبار این دو پروژه حدود ۴۴ میلیارد ریال از محل اعتبار طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران تامین می‌شود. مجری احداث مدارس اداره کل نوسازی مدارس خوزستان و مجری احداث سالن ورزشی جدید اداره کل ورزش و جوانان استان است.

شایان ذکر است که در مجموعه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر نفت اهواز ۶ باب مدرسه و ۲ باب مسجد جانمایی شده که در مرحله نخست یک باب مسجد و سه باب مدرسه در حال احداث است و با توجه به اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد ریالی و اعتبار تصویب شده اخیر به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال، در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز برای ساخت پروژه‌های مذکور تخصیص داده شده است.

کد خبر 282954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =