انگلیس از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور در تلاش برای حمایت از شرکت‌های انگلیسی دارای منافع تجاری در ایران در برابر تحریم‌های جدید آمریکا، تدابیری در نظر می‌گیرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی سان، بوریس جانسون درباره حمایت از شرکت‌های انگلیسی فعال در ایران، گفت: ما همه کارهای ممکن را که می‌توانیم، انجام می‌دهیم.

وی افزود: یکی از چالش‌ها این است که مقررات آمریکا به این معناست که اگر شرکت‌های انگلیسی به هر شکل با ایران یا با نظام بانکی آمریکا ارتباط برقرار کنند، مجازات می‌شوند.

وزیر امور خارجه انگلیس تأکید کرد مسئله اصلی، یافتن راه‌حلی برای پیشگیری از مجازات شرکت‌های انگلیسی است.

به تازگی، کنسرسیومی به رهبری شرکت پرگس انگلیس برای توسعه میدان کرنج، با شرکت ملی نفت ایران موافقتنامه اصولی (HOA) امضا کرد.

در همین حال، در حاشیه روز پایانی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران (19 اردیبهشت‌ماه) قرارداد تعمیرات اساسی و نوسازی اسکه غربی (آذرپاد) در جزیره خارک به روش PC بین شرکت‌ پایانه‌های نفتی ایران و شرکت مهندسی و ساخت طرقه انرژی امضا شد و تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح یکسان‌سازی مشخصات فنی هوزهای شناور و زیرآبی متصل به‌گوی‌های شناور نیز بین شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت دانلوپ انگلیس امضا شد.

کد خبر 282987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =