سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در پتروشیمی مسجدسلیمان

استاندار خوزستان گفت: برای اجرایی شدن پروژه عظیم پتروشیمی مسجدسلیمان بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه (31 اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه آغاز عملیات نصب تجهیزات فوق‌سنگین رآکتور در مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار کرد: پتروشیمی مسجدسلیمان یک پیشرفت بزرگ اقتصادی است که هم‌اکنون بیشتر تجهیزات و ماشین‌آلات آن وارد شده یا در حال ورود به کشور است.

وی با بیان این‌که طبق برنامه زمان‌بندی امیدواریم تا خرداد ماه سال 98 این پروژه عظیم به بهره‌برداری برسد، گفت: در آینده نیز صنایع بزرگ‌تری که از یک سال و نیم پیش عملیات اجرایی آنها آغاز شده در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار خوزستان گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند 2 خلیج فارس، پتروشیمی مسجدسلیمان و فولادسازی شهید جهان آرا منطقه آزاد اروند صنایع بزرگی هستند که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و عمده تجهیزات این پروژه‌ها وارد کشور شده است.

شریعتی ضمن اظهار امیدواری نسبت به شتاب در روند اجرای پروژه‌های پتروپالایش مسجدسلیمان و نیروگاه 500 مگاواتی برق منطقه زیلایی که متعلق به هاب انرژی منطقه است، اظهار کرد: زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌آهن را باید تقویت کرد.

وی تصریح کرد: با همراهی و همگرایی همه مسئولان، پیشرفت‌های خوبی را برای مسجدسلیمان رقم خواهیم زد.

آیین آغاز عملیات اجرایی نصب تجهیزات فوق سنگین رآکتور آمونیاک شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

کد خبر 282991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =